Renault Arkana: Coupé, SUV и достъпен хибрид в едно (ТЕСТ)

0110
2021

Това, че дизайнът на моделите на Renault през последните години е красив и успешен, е безспорно. Няма спор и относно твърдението, че като Coupé един автомобил изглежда особено добре. Този радващ всеки дизайнер Coupé-стил навлезе и при SUV-овете, макар и до неотдавна да беше предлаган само от премиум марките. Сега нещата се променят – с Arkana. Renault пусна на пазара своето първо SUV-Coupe в С-сегмента: с вълнуващ дизайн, мускулести форми и достъпна цена.

Какво точно е Arkana?
От една страна SUV с клиренс 200 милиметра, висока линия на прозорците и мускулести калници. От друга с линия на покрива а ла Сoupé. Arkana е с 4 см по-ниска (1571 мм) и с 8 см по-дълга (4568 мм) от Kadjar. В предницата решетката и LED-фаровете с C-образна форма се сливат в едно цяло, а при тествания от нас вариант „R.S. Line“ бронята е със спортни спойлери.

В типичната за марката задница погледите привлича преминаващата през цялата широчина светлинна ивица

Иначе Coupé-дизайнът не се отразява особено на полезната стойност на модела. На предните седалки няма да ви липсва нищо, а на втория ред ще разполагате с достатъчно пространство, тъй като междуосието (2720 мм) и външната дължина на Arkana са по-големи. Седалките са удобни, с добра странична опора. Базовата вместимост на багажника е 513 литра, а при хибридния вариант на Arkana тя е 480 литра. Максимално в багажника ще поберете 1300 л.

Спортният стил на Arkana продължава и във вътрешното пространство – поне в топнивото на оборудване „R.S. Line“, където акценти поставят контрастните червени шевове и карбоновите елементи. В интериора доминира 9,3-инчовият монитор на мултимедийната система. Температурата, отоплението на седалките и асистиращите системи се настройват чрез елегантни бутони и превключватели. От второто ниво на оборудване дисплеят на скоростомера е дигитален (10,2 инча).

Топниво на оборудване „R.S. Line“ предлага седалки с кожена тапицерия и червени контрастни шевове.

Хибрид заменя дизела
Renault няма да предлага Arkana с дизелов двигател – вместо него има E-Tech Hybrid със 145 к.с. и 4,9 литров разход по WLTP. E-Tech-вариантът е пълен хибрид и за разлика от Plug-in-хибрида не позволява изцяло електрическо придвижване, а високоволтовата му батерия с капацитет 1,2 кВтч не се зарежда от контакта. Хибридната концепция включва два електромотора – един с 36 кВт. и един стартер с 15 кВт., както разбира се и 1,6-литров 4-цилинров бензинов двигател с 69 кВт. (94 к.с.), комбинирани с трансмисия без съединител с различни режими на работа. Arkana потегля винаги електрически, а при необходимост се включва и двигателят с вътрешно горене. Второто предлагано задвижване е 1,3-литровият турбобензинов двигател с 12-волтова микрохибридна система, тоест с леко електрическо подпомагане на заден план. TCe-бензиновият мотор се предлага със 140 к.с. и със 160 PS, в комбинация със 7-степенна автоматична трансмисия с два съединителя. С тествания от AUTO BILD вариант с пълен хибрид Arkana се представи убедително: „французинът“ ускорява пъргаво, като е напълно възможно дори да карате бързо в завоите. Настройката на окачването на Arkana е балансирана, автомобилът поглъща умело неравностите на пътя, като същевременно не прекалява със спортната возия. Управлението е директно, а трансмисията превключва бързо.

В България Arkana стартира от 47 090 лв., а тестваната от AUTO BILD версия E-Tech Hybrid струва от 60 390 лв. в ниво на оборудване R.S. Line.

Спортни акценти поставят и карбоновите елементи

Извод

Компактен модел с нов стил: Arkana е единственото SUV-Coupé извън скъпите премиум модели, което освен с достъпна цена, блести и със страхотен дизайн. Дизелът и механичните скорости не ни липсват: пълният хибрид е за обичащите спокойното каране водачи, а микрохибридът – за спортно ориентираните шофьори.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин