Renault Arkana: висша мода за народа (ТЕСТ)


13
сеп.
2021

ТЕ СА НАЙ-ДОБРОТО доказателство за една ниша: SUV-Coupé-тата. За някои непрактични и псевдовсъдеходи, за други – най-шикозният начин да караш автомобил. Така или иначе скъп начин за това. От появата на първото BMW X6 от 2008 г. на пазара излязоха някои копия, но те не бяха евтини.

Сега Renault Arkana прави нещата по различен начин. На базата на Captur мултикросоувърът се простира на дължина от 4,57 метра. Плюсът от 34 сантиметра отива почти изцяло в задницата, доминирана от дълго и скосено задно стъкло. След отваряне на задния капак нахлуват спомени от най-добрите хечбек модели от 80-те и 90-те години. Вместимостта на багажника е 513 литра – достатъчно за голям пазар или за багажа за през отпуската. След сгъване на задните седалки скосеният покрив предлага само 1296 литра. Пространството за главите отзад също е ограничено, като при качване и слизане трябва много да пазите главите си заради тесните отвори. Отзад пътници с ръст над 1,80 метра няма да се чувстват много удобно – все пак да не забравяме, че Arkana е компактен SUV. Нито повече, нито по-малко.

Arkana стъпва на европейския пазар сега, но в Русия например братът на Captur се предлага още от 2019 г.

Предлаганото място на предните седалки е съвсем прилично, а разположението на бутоните и превключвателите – с изключение на позиционирания доста ниско бутон за подгряване на задното стъкло – е логично и с него се свиква лесно. Под капака на Arkana работи стар познайник: 1,33-литровият 4-цилиндров мотор е създаден в сътрудничество с Mercedes и с различни степени на мощността се използва в голям брой модели и на двата концерна. Напълно оправдано. Агрегатът със 140 к.с. работи култивирано, като максималният въртящ момент от 260 Нм е на разположение рано, а разгръщането на мощността – равномерно.

При измерването на ускорението автомобилът дори надмина данните на производителя и с резултат от 9,4 секунди бе с 0,4 секунди по-бърз от обещаното от Renault. По-скоро очаквана бе разликата при разхода на гориво: вместо посочените 5,9 литра по време на теста измерихме 7,5 литра. Все пак отклонението е само 27 процента – от друга страна стойността не е висока за такъв SUV.

Предлаганото място на задната седалка е ограничено. Кокпитът е обикновен, но прегледен и с добра изработка

Затова пък 7-степенната автоматична трансмисия не ни впечатли особено. При маневриране й трябва доста време, за да превключи на вярната предавка. Форсирането при потегляне води до подскачане, а при петото измерване на ускорението вибрираше цялата предница на автомобила, тъй като съединителят бе загрял. Окачването е със стегната настройка, но Arkana все пак не е спортна – високата каросерия води собствен живот. Ориентирана към сигурността, ESP се намесва рано и строго, а след това постепенно отслабва „хватката“.
Този компактен SUV дори и като версия Coupé е по-скоро за спокойно пътуване. Така ще ви остане време да се порадвате на новата инфотейнмънт система Easy Link с възможност за свързване на смартфон чрез Apple и Android, както и на приличната изработка. Макар че използваните материали са по-скоро обикновени, при цена от около 51 000 лв. за ниво на оборудване Intens ще го преглътнете.

Извод

Под шикозната си обвивка Arkana е един образцов компактен модел със своите предимства и недостатъци. Отчасти обикновеният вид се компенсира с превъзходен двигател и, разбира се, достъпна цена.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин