Renault 5 Turbo се прероди като електромобил с 540 „коня“ (ВИДЕО)

2203
2025

Renault усъвършенства своята Света Троица. Моделът Renault 5 вече ви представихме, след това се появи Alpine A290, а сега пред нас е Renault 5 Turbo 3е. Несъмнено красавец, във форма, много близка до серийното производство. Сега ще го разгледаме по-отблизо. Ако сега някой си мисли, че под ламарината е скрит конвенционален R5, то той се движи в напълно погрешна посока, защото този автомобил е изцяло наново разработен. Платформата е изцяло нова, но също така има и каросерия, която е изработена от карбон, а шасито е от алуминий. Ако сега се върнем към легендарното Renault 5 Turbo от 1980 година, вероятно много от вас си спомнят, че характерна за модела беше внушителната му широчина. Тази особеност е запазена също така и тук, защото моделът е широк 2,03 м. Ако се абстрахираме от страничните огледала, този автомобил е с 10 см по-широк в сравнение с актуално BMW Серия 5.

Като погледнем задната част на автомобила, отново отлично виждаме колко широк всъщност е той. Това усещане се подсилва допълнително от гигантския заден дифузьор, който обаче само частично изпълнява функцията си. Ще рече, че тук всъщност всичко е плътно затворено. В момента все още не знаем дали при серийната версия тази част няма все пак да бъде отворена, което би било чудесно, защото при тази мощност, която имаме тук, порция допълнителна аеродинамика определено не би навредила.

Тук не само имаме гуми с размер 275 мм и джанти 20 цола. Зад самите колела имаме също така двигатели, които непосредствено задвижват главината им. С тази техническа особеност, Renault 5 Turbo 3e, в случай, че никой не го изпревари преди серийното производство, ще бъде първият сериен автомобил, оборудван с електрически мотор в главината на колелото. Дори в това конкретно изпълнение са два броя двигател в главината на колелото, защото имаме по един от всяка страна. С други думи, това също така означава, че Renault 5 Turbo 3e пристига с изцяло задно задвижване. Както и с обща мощност от 540 к.с. Макар това далеч да не е още всичко, защото въртящият момент тук – сега се хванете за нещо много здраво – са не по-малко от внушителните 4800 Нм. ОК, замерено на колелата, това го умеят също така и други производители, но това си остава една изключително висока стойност. Запознайте се с цялото представяне на електрическата „бегачка“ в нашето видео:

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин