Renault 4Ever Trophy: почит към една икона

1910
2022

За 30 години производство Renault 4 се продаде над 8 милиона пъти. Французите искат да отдадат почит към своя бестселър чрез компактен електрически SUV.

Как би трябвало да изглежда един модерен електромобил, за да си проличи заимстването от модел от 60-те години? Renault са реализирали това: на пръв поглед 4Ever Trophy изглежда добре и бе представен на автомобилния салон в Париж 2022.

Засега новата интерпретация на Renault 4 (1961-1992) е само концептуален автомобил, но приликите са видими. Засега няма много информация относно концепцията, като се знае само това, че пазрният ѝ старт е предвиден за 2025 г.

Името: отдаване на почит към модела и ралито

Как е взето решение за това име? Renault са искали да изразят вдъхновението си от Renault 4 не само чрез външния вид, но и с да го обозначат.  През 2022 г. Rallye 4L Trophy – рали специално за версията с пет врати на Renault 4 (във Франция той се нарича „4L“) – ще има юбилей. Първоначалната идея е на студенти от Франция.

Дизайн: това Renault иска извън пътя

Името не идва само от модела, но и от състезанието . С което започваме и от външния вид: Renault 4Ever Trophy не е предназначено само за асфалтирани пътища. Това си личи по високата каросерия и по предпазните кори и елементи по калниците. Освен това дъното на автомобила е подсилено и всяка от гумите е оборудвана с компресор, който да регулира налягането в зависимост от терена.

Компактните размери превръщат модела на Renault в идеален за града. Дължината му е 4060 мм, широчината: 2100 мм, височината 1900 мм и междуосието: 2570 мм.

Детайли: тук са приликите

Естествено образецът не разполага с такава функция. Затова пък приликите могат да се намерят другаде. Например при характерния преден капак, скосената задница, задните трапецовидни прозорци и естествено характерната радиаторна решетка с кръгли фарове.

Мотор: все още няма много информация

За да бъде охлаждан електромотора по време на пътуването извън асфалтираните пътища, Renault са направили впечатляващо голям отвор на предния капак на своята концепция. Апропо електромотор: засега относно мощността се знае само това, че „французинът” ще разполага със 100 кВт. (136 к.с.) и ще има батерия с капацитет от 42 кВтч.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин