Renault 4: нашата класика на деня


12
сеп.
2019

Историите около Renault 4 вероятно са по-шарени, отколкото за обичания Citroen 2CV, известен като „грозното пате“. Феновете на R4 хвалят модела заради комбинацията от практични качества, съчетани с ниски експлоатационни разходи – именно благодарение на тях R4 стана любимец на студентите, а много компании във Франция и Испания го лансираха в основата на фирмените си флотилии.

23-те конски сили на малкото двигателче се оказват напълно достатъчни

„Модели като R4 маркират основно необходимото при един автомобил“ – това е заключението в сравнителен тест на R4, Citroen 2CV и Fiat 500 в AUTO BILD KLASSIK от 2010. „Коравият“ 4-цилиндров двигател на R4 в различните години е с работен обем между 0,6 и 1,1 л и развива 23-24 к.с. Благодарение на ниското тегло от 600 до 720 к.с. тази скромна мощност се оказва достатъчна. Все пак целта на R4 e да осигурява мобилност на масите с „коравата“ си техника. При по-ранните изпълнения стартирането на двигателя може да става с курбела на крика, а при обслужването дори за предлаганото от 1978 Renault 4 GTL са достатъчни напълно базови умения на хоби-майстор. Затова не е чудно колко често R4 е избиран за служебен автомобил. Испанските сили на реда от Guardia Civil използват R4 точно толкова масово, колкото и колегите им от френската жандармерия. В Колумбия Renault дори предлага R4 с 1289-кубиковия двигател на R12 – и така „мъникът“ достига максимална скорост 145 км/ч.

Интериорът е практичен, но не предлага никакъв комфорт

От гледна точка на днешните разбирания R4 не предлага никакъв комфорт. Особено по-ранните модификации почти нямат облицовка в кокпита и са обзаведени със съвсем спартански седалки. И това не е случайно – тъй като прави автомобила по-удобен за работа. Ламарините по каросерията са много тънки, а стъклата се отварят с бутане. Това също улеснява производството. Сравнително лесно шасито на R4 може да бъде комбинирано с различни каросерии – така се раждат товарното Renault 4 F4 (в дългата си версия – F6), „радикалният“ автомобил за плажа Plein Air или пластмасовото Renault Rodéo. За съжаление в производството не е заложено полагането на добра защита срещу корозия – и затова почитателите модела знаят, че първото нещо, за което трябва да проверят преди покупка, е именно ръждата.

Още по темата

Card image cap
Alfa Romeo Giulia: достъпният италиански класик

4
ное.
2016

Елегантен, расов и бърз: Alfa Romeo Giulia е един от най-значимите модели в автомобилната история на Италия. Благодарение на многото си почитатели има много части и екземпляри от този олдтаймер

Card image cap
Продаден бе уникално ръждив и много рядък Dodge Charger Daytona

24
февр.
2016

В Алабама бе проведен търг за изключително рядък Dodge Charger Daytona. AUTO BILD ще ви информира за автомобила и за цената, която новият собственик е платил за купчината ръжда с огромен спойлер

Card image cap
33 100 лева за Alpina B3 на 69 хил. км

3
ное.
2017

Продава се запазена Alpina B3 3,0

Card image cap

В последния брой:

Архив >