2017
Любителите на френското автомобилостроене познават Renault 20 предимно като луксозен „превозвач“ на политици – в родината му. Малко хора обаче си спомнят, че именно с прототип на базата на този модел братята Морьо печелят „Париж-Дакар“ през 1982 г. Тандемът е построил самата кола, а в предходни издания на надпреварата участва с Renault 4 Sinpar. Разбира се, тогава Дакар е в ера, когато „направени в гаража“ автомобили все още могат да бъдат кандидати за победата – а в наши дни за нея се борят само заводските отбори с главозамайващи бюджети.
Братята Клод и Бернар били много запалени по африкански рали-рейдове и имали голям опит с тях. След серия успехи с R4 от Renault ги натоварват със задачата да направят „бегачка“, базирана на луксозното Renault 20. Moделът с дължина 4,5 м, предшественик на R25, е на пазара в периода 1975-1984 и спада към „high-end” решенията на френската автомобилна индустрия. Реджията осигурява на екипа небоядисана каросерия, която Морьо подсилват. Поставени са задно окачване от буса Renault Trafic, 4х4-задвижване и нова скоростна кутия. Двигателят идва от Renault 18 Turbo и генерира 130 к.с. Клод и Бернар стартират с R20 за първи път през 1981 г., но се обръщат и не успяват да завършат. Грешката си успяват да поправят година по-късно, когато печелят, оставяйки зад гърба си величия като Лартиг, Икс и др. Към момента единият екземпляр от модела е в ръцете на частен колекционер, а другият е в музея на Renault.