2025
Renault 16 е не само един от най-авангардните, но и един от най-успешните автомобили на своето време, който в рамките на 15 години от него са произведени 1 845 959 броя.
Той се продава много добре в по-голямата част от Европа, като печели заслужени адмирации за своя просторен и удобен интериор, както и за практичността, която предлага неговата уникална каросерия тип „хечбек“. Той е лансиран и на пазара в Съединените щати, където не успява да предизвика голям интерес. За сметка на това обаче продажбите му в Канада са много добри, където дори е изграден монтажен завод.

Серийното производство на Renault 16 започва през март 1965 г. в наскоро завършения завод на компанията в Сандувил, на няколко километра източно от Хавър. През същия месец е и неговата официална премиера на автомобилното изложение в Женева, а продажбите му във Франция и голяма част от останалите западни страни започват през юни.
Първоначално Renault 16 се предлага само с 1,5-литров бензинов двигател в спецификация GL, с мощност 55 к.с. (40 кВ). През март 1968 г. на автомобилното изложение в Женева е представена 1,6-литровата версия TS с мощност 84 к.с. (62 кВт), която достига максимална скорост от 160 км/ч. Първото изпълнение с автоматична трансмисия, първоначално обозначено като Renault 16 TA, е представено на автомобилното изложение в Женева в началото на 1969 г. Топмоделът TX, който дебютира в Париж през октомври 1973 г., е оборудван с 5-степенна ръчна скоростна кутия, електрически предни прозорци и централно заключване на вратите – един от първите семейни автомобили в Европа, който включва подобни екстри.

Поради задълбочаващите се проблеми, породени от петролната криза през 1973 г., представянето на TX Automatique е отложено, за да може и неговият разход на гориво да се намали до нивото на модела с механична скоростна кутия. През октомври 1974 г. хромираната решетка е заменена с черна пластмасова. Интересното е, че тази промяна не се прилага в Швеция, където версия с хромирана решетка, която задължително включва и чистачки на фаровете (според местните изисквания, въведени през 1974 г.), продължава да се използва до 1980 г.

През 1975 г. производството на версиите с автоматична трансмисия е преустановено. Година по-късно L е заменен от TL със същия двигател с мощност 55 к.с., а TS е спрян от производство.
Освен като първия серийно произвеждан хечбек в света, Renaut 16 става широко известен и като първия френски носител на отличието „Европейски автомобил на годината“.