В рамките на Гран При на Франция Renault Sport Racing представя нови състезателни модели, вдъхновени от гамата серийни автомобили. Разработени както за изключително популярните едномаркови шампионати, така и за открити състезания, това ново поколение предлага безпрецедентна гъвкавост.
Експресивният и спортен стил на новото Renault CLIO R.S. Line е пренесен в най-новото творение на Renault Sport Racing чрез предната броня с F1 сплитер, а универсално шаси е използвано за да позволи предлагането в три версии.
След година на развитие, където надеждността, производителността и контролът на разходите са ключови думи, новото поколение спортни версии на CLIO предлага несравнима гъвкавост. Въпреки общите черти, Clio Cup, Clio Rally и Clio RX са три състезателни коли, персонализирани спрямо техните специалности.
Въпреки това, с една и съща кола клиентите ще могат да участват в различни състезателни категории, благодарение на специални комплекти за трансформация. По този начин клиентите имат възможността да практикуват моторни спортове на всички видове настилки и терени, независимо от техния опит.
Петото поколение на Clio ще ползва експертния опит на екипите във Вири-Шатийон и Диеп, където ще се сглобяват трите модела. Това ще помогне за оптимизацията на всяка версия във всяко отношение.
В техническо отношение първата версия на 1,3-литровия бензонов двигател за състезателните модификации е разработена, за да отговори на нуждите при различни терени. В същото време безопасността и разходите са оптимизирани, за да направят моторните спортове все по-достъпни, особено в организираните от Renault Sport Racing едномаркови шампионати и други състезания.
Новата гама затвърждава репутацията на Renault в областта на спортните автомобили, водеща началото си от лансирането на R8 Gordini през 1966 г., и обединява наследството и страстта на марката чрез динамичните качества на новото CLIO R.S. Line.
Представени публично в рамките на Гран При на Франция на пистата Paul Ricard, Clio Cup, Clio Rally и Clio RX ще бъдат включени в различни събития, в зависимост от техните специалности. Първите автомобили ще бъдат доставени през октомври и готови да се състезават на писта и специални етапи през 2020 година.
Спецификации
Шаси
- База: Clio RS Line
- Шаси: стоманен заварен монокок
- Предна ос: Псевдо Макферсон
- Задна ос: H-образна греда
- Окачване: Нерегулируеми амортисьори Bos Suspension
Двигател
- Тип: 1,3 TCe Renault – 4 цилиндъра – 16 клапана
- Турбокомпресор: Garrett
- Охлаждане: производно от стандартната версия
- Тип горивна система: Директно впръскване
- Мощност: 170 – 180 конски сили, съгласно предписанията
- Въртящ момент: 280 – 320 Nm, съгласно предписанията
- Максимални обороти: 6 500
- Електроника: Life Racing
- Гориво: SP98
Размери
- Дължина – ширина – височина (мм): 4050 – 1988 – 1400
- Следа предна-задна (мм): 1500 – 1490
- Междуосие (мм): 2579
- Ненатоварено тегло: съгласно предписанията
Трансмисия
- Sadey последователна петстепенна скоростна кутия + задна скорост
- Ръчна смяна на предавките с електрическо отключване за заден ход
- ZF диференциал с ограничено приплъзване
- Съединител: Sachs
Колела
- Колела: 6×15 (чакъл), 6,5×16 (асфалт), 7×17 (Cup)
- Гуми: Michelin
- Предни спирачки: съгласно предписанията
- Задни спирачки: съгласно предписанията
- Хидравлична ръчна спирачка
Други
- FT3 горивен резервоар, хомологиран от FIA
2019 – CLIO Renault Sport Racing