2023
Renault обявява името на бъдещия си луксозен купе-кросоувър Rafale. За да се обясни този модел и неговото универсално впечатляващо присъствие и смел дизайн, е необходимо ясно и вълнуващо име с усещане за смелост – и Rafale привлича вниманието шумно и гордо. Но каква история и символика носи името „Rafale“ в Renault? Силвия, стратегически мениджър за наименуване на модели в отдела за глобален маркетинг на Renault, ни разказа повече за избора на име, преди появата на бъдещия модел.
В Renault имената често носят символично значение, усещане за история, а понякога двете едновременно. Такъв е случаят с „Rafale“ – име, което намеква за позабравено минало и с една дума обобщава позиционирането, имиджа и дизайна на бъдещия купе-кросоувър, което ще въплъти върха на гамата на Renault само след няколко седмици. Силвия ни разказва повече.
Малко хора са запознати, че името Rafale принадлежи на Renault и е част от историята на марката. Днес за първи път го използваме, за да именуваме автомобил.
Силвия, стратегически мениджър за наименуване на модели в отдела за глобален маркетинг на Renault
Известен псевдоним
Думата „Rafale“ има сериозна репутация; като име на известен френски боен самолет, то е изпълно с история на рекорди и напомня за най-престижните постижения на нацията в авиацията. Тази история започва с Луи Рено преди 89 години, но малцина знаят, че името „Rafale“ принадлежи на Renault от 1936 г.
В началото на 20 век Renault е пионер в създаването на бутални двигатели не само за автомобили, но и за влакове и дори самолети. Както обяснява Силвия, „допринасяйки за авиацията, Renault вече се стреми да отиде по-далеч и да надмине очакванията.“
Едноименният основател на компанията Луи Рено е запален по авиацията и осъществява придобиването на френския производител на самолети Caudron през 1933 г. След това той създава Caudron Renault и преименува всички самолети на Caudron, използвайки термини, свързани с вятъра: C460 става Rafale (френската дума за порив) през 1934 г., C500 става Simoun (симун – пустинен вятър), C640 става Typhon (тайфун) и C714 – Cyclone (циклон).
Първият Rafale в историята, Caudron Renault C460, е едноместен състезателен самолет. Той е проектиран да разбива рекорди и са произведени само няколко, което създава риск да остави самолета в забрава. Но стилистичната смелост на авангардната аеродинамика на самолета и неговите изключителни характеристики оставят своя отпечатък в историята на авиацията, превръщайки модела в легенда.
Силвия продължава: „Пионерският дух и стремежът на Renault да стигне по-далеч се споделят от известни авиатори като Мариз Басти и Хелен Буше.“
Известната авиаторка Хелен Буше подобрява редица рекорди за скорост в Rafale, включително рекорда за жени за разстояния над 1000 км, достигайки 445 км/ч на 11 август 1934 г.
И като намигване към историята, „Техноцентърът на Renault сега е базиран в Гиянкур – където са се намирали базата за обучение и пистите на летище Caudron Renault!“ усмихва се Силвия.
Спиращ дъха дизайн
Емблематичната форма на Caudron Renault Rafale е проектирана от Марсел Рифарт. Гениалният авиоинженер проектира и автомобили за Renault, като Nervasport и Viva Grand Sport. Последният е изключителен луксозен модел, задвижван от 6-цилиндров редови двигател. В рекламите по онова време Хелен Буше възхвалява шофирането на Viva Grand Sport.
Авиацията и автомобилостроенето са пионерски дисциплини, които движат прогреса и иновациите. В съответствие със своето прочуто едноименно наследство, новото Renault Rafale се стреми към съвършенство чрез своя дизайн и аеродинамика. Неговата спираща дъха форма е проектирана да го открои като емблематичен и решително френски купе-кросоувър на върха на гамата на Renault.
Продължете на следващата страница