След одобрение от страна на Борда на директорите, Лука де Мео, главен изпълнителен директор на Groupe Renault, представя „Renaulution“, нов стратегически план, чиято цел е да измести стратегията на Groupe Renault от обем към стойност.
Стратегическият план е структуриран в 3 фази, които се стартират паралелно:
- “Resurrection” (възкресение), продължаваща до 2023 г., ще се фокусира върху възстановяването на маржа и генерирането на приходи;
- “Renovation” (обновяване), обхващаща периода до 2025 г., ще доведе до обновени и обогатени гами продукти, подхранващи рентабилността на марките;
- “Revolution” (революция), започваща от 2025 г., ще пренасочи бизнес модела към технологии, енергия и мобилност, превръщайки Groupe Renault в лидер във веригата на стойността на новата мобилност.
Планът Renaulution ще възстанови конкурентоспособността на Groupe Renault чрез:
- усъвършенстване на план 2o22 и повишаване на инженерната и производствена ефективност за намаляване на фиксираните разходи и за подобряване на променливите разходи в световен мащаб;
- оползотворяване на текущите индустриални активи на Groupe Renault и електрическото лидерство в Европа;
- надграждане на Алианса за увеличаване обхвата на продукти, бизнес и технологично покритие;
- ускоряване на мобилността, енергийните услуги и услугите, свързани с данни;
- стимулиране на рентабилността чрез 4 диференцирани бизнес подразделения, базирани на упълномощени марки, ориентирани към клиентите и пазарите.
Този план ще бъде стартиран от нова организация: функциите, начело с инженерството, са отговорни за конкурентоспособността, разходите и времето, необходимо до лансиране, на продуктите на марките. Пълноценните, ясни и диференцирани марки управляват своята рентабилност.
В съответствие с тази организация, ориентирана към стойността, компанията вече няма да измерва своите резултати по пазарни дялове и продажби, а по рентабилност, генериране на приход и ефективност на инвестициите.
Groupe Renault си поставя нови финансови цели:
- до 2023 г. има за цел да достигне над 3% оперативен марж, около 3 млрд. евро кумулативен автомобилен оперативен свободен паричен поток (2021-23) и по-ниски инвестиции (НИРД и капиталови разходи) до около 8% от приходите,
- до 2025 г. се стреми към минимум 5% оперативен марж, около 6 млрд. евро кумулативен автомобилен оперативен свободен паричен поток² (2021-25) и подобрение на ROCE с поне 15 пункта в сравнение с 2019 г.
Планът Renaulution включва следните основни елементи:
- Ускоряване на ефективността на функциите, от което ще зависят конкурентоспособността, разходите, времето за разработка и времето за лансиране.
- Инженерна и производствена ефективност, скорост и производителност, подсилени от Алианса:
- Рационализиране на платформите от 6 на 3 (с 80% от обемите на Groupe Renault, базирани на три платформи на Алианса) и силови агрегати (от 8 на 4 семейства)
- Всички нови модели, възползващи се от съществуващите платформи, ще бъдат на пазара след по-малко от 3 години
- Корекция в размера на производствения отпечатък от 4 млн. единици през 2019 г. на 3,1 млн. единици през 2025 г. (стандарт Harbour)
- Преоткрита ефективност с доставчиците
- Преориентиране на международния отпечатък на Groupe Renault към бизнес с високи маржове: особено в Латинска Америка, Индия и Корея, като същевременно използва конкурентоспособността в Испания, Мароко, Румъния, Турция и създава повече полезни взаимодействия с Русия.
- Строга дисциплина на разходите:
- Намаляване на фиксираните разходи: план 2o22, постигнат по-рано, продължен до 2023 г. до достигане на 2,5 млрд. евро и до 2025 г., целящ 3 млрд. евро (вкл. вариабилизация на фиксираните разходи)
- Променливи разходи: подобрение от 600 евро/ автомобил до 2023 г.
- Намаляване на инвестициите (НИРД и капиталови разходи) от около 10% от приходите до под 8% до 2025 г.