2022
Renault Group и Google обявяват разширено партньорство, насочено към проектиране и доставяне на дигиталната архитектура за „софтуерно дефиниран автомобил“ (SDV) и ускоряване на дигитализацията на Групата. Двамата партньори ще разработят набор от вградени и извънбордови софтуерни компоненти, посветени на SDV и увеличаващи синергията и употребите, свързани със стратегията „Преместване в облака“ на Групата.
Това сътрудничество в облачните изчисления, започнало през 2018 г., се ускорява днес със създаването на Digital Twin, виртуален близнак на автомобила, който ще включва най-модерните възможности за изкуствен интелект (AI) за по-лесно и непрекъснато интегриране на нови услуги в автомобила и създаването на нови бордови (услуги в автомобила) и извънбордови приложения. Групата ще трансформира целия си оперативен модел в облака за повече гъвкавост, по-добра производителност и по-висока рентабилност.
Сложността на автомобилната електронна архитектура нараства експоненциално, водена от усъвършенстването на функционалностите и услугите, очаквани от клиентите. Оборудван със споделена IT платформа, непрекъснати актуализации по въздуха и рационализиран достъп до данните за автомобила, подходът SDV, разработен в партньорство с Google, ще трансформира нашите автомобили, за да обслужва нуждите на бъдещите клиенти. Това ще увеличи остатъчната стойност и задържането след продажбата, които са два ключови фактора за нашите финансови резултати, и ще помогне на Renault да разгърне портфолиото си от нови услуги. И накрая, нашето стратегическо партньорство с Google ще ни позволи да ускорим цялостната ни дигитална трансформация, от дизайна на автомобила до лансирането му на пазара чрез производството му, и в крайна сметка да донесем добавена стойност на нашите клиенти. С Google отиваме отвъд обикновеното сътрудничество: софтуерен шампион и шампион в мобилността обединяват сили, за да създадат променящи играта технологии.
Лука де Мео, главен изпълнителен директор Renault Group