Renault и Dacia с ръст в продажбите през 2023 г.

0901
2024

В първата си година като официален вносител на марките Renault и Dacia в България, Кеос София бележи успешно представяне чрез ръст в продажбите на нови автомобили. Daciа е втората най-предпочитана марка в страната, а Sandero – най-продаваният модел на българския пазар през 2023 г. Renault затвърждава позициите си в С сегментаостава първи избор на професионалистите чрез лекотоварната си гама и извоюва четвъртo място по брой регистрирани автомобили.

През февруари 2023 г. Кеос София, част от Emil Frey Group, пое дистрибуцията на Renault и Dacia за България. Благодарение на експертизата и стабилното партньорство с дилърската мрежа, компанията постигна растеж в представянето на двете марки.

„Статистиката на регистрираните през изминалата година автомобили увенчава не само търговския успех на Renault и Dacia, но и оценката за новото начало, което Кеос София положи като техен вносител в страната. Съумяхме да трансформираме бизнес процесите си и да предложим пълна гама мобилност за всички нужди. Отговорността да оправдаем гласуваното доверие от страна на клиентите ни провокира да надграждаме постигнатите резултати и занапред.“ – сподели Емил Гърнев, търговски директор на Кеос София.

Добрите резултати са подплатени от новостите в продуктовата гама на двата бранда през годината. След лансирането на 7-местния семеен Jogger, носител на наградата „Кола на годината“ в България за 2023 г., Dacia представи първия си хибрид в лицето на Jogger Hybrid 140. Renault Austral E-Tech full hybrid допълни С сегмент предложението на Renault, а петото поколение на Renault Clio, превърнало се в най-популярния френски автомобил за всички времена, вече е по улиците на страната.

DACIA ДОМИНИРА В ПРОДАЖБИТЕ НА НОВИ АВТОМОБИЛИ С ТРИ МОДЕЛА В ТОП 6

Отговаряща на основните нужди на потребителите, гамата на Dacia печели клиентите благодарение на своите здравина, надеждност и разумни цени. 4192 регистрирани автомобила през 2023 г. и близо 25% ръст в сравнение с предходната година валидират успешното представяне на марката в страната. Три нейни модела са в топ 6 на най-продаваните нови автомобили в България през 2023 г. – Sandero, Duster и Jogger.

Sandero е най-продаваният автомобил в България и първи в компактния клас. Разумната му цена, в комбинация със здравина, качество и модерно излъчване са получили заслужено висока оценка на българския пазар. Бестселърът на марката е предпочетен от близо 1500 клиенти през изминалата година, като 70% от тях са избрали автомобил с екосъобразен двугоривен двигател ECO-G. Гамата ECO-G, съчетаващa задвижване на бензин и пропан-бутан, съставлява над половината от регистрациите на автомобили Dacia през годината, благодарение на икономичността и практичността си.

В очакване на третото поколение на модела, настоящият Duster отбелязва успешен резултат в сегмента на SUV моделите. Надежден и приключенски, въплъщаващ ценностите на Dacia, Duster се радва на висок интерес с близо 1200 регистрации. Той продължава да бъде семейният SUV, осигуряващ най-добро съотношение качество-цена в своята категория, като над 43% са продажбите във версия 4х4. Duster е и моделът с най-много реализирани автомобили в ниво на оборудване Extreme, лансирано през на 2023 г. Налично още при Sandero, Spring и Jogger, то е подходящо за всички любители на приключенията и приключенския дизайн.

Успоредно с обновяването на визуалната си идентичност, Dacia продължава и продуктовото си обновяване, за да отговори на изискванията на клиентите. През 2023 г. марката представи първия си хибрид в лицето на JOGGER HYBRID 140, който набира скорост в продажбите. В началото на годината конвенционалната му версия бе избрана за „Кола на годината“ в България. 7-местният носител на титлата се радва на сериозен интерес с над 900 регистрирани автомобила.

Друг лидер сред моделите на румънската марка е Spring. Проектиран да направи електрическите автомобили възможно най-достъпни за ежедневна употреба, през 2023 г. той отбелязва близо 300 продажби. Семпъл, забавен, ефективен, Dacia Spring оглавява растящия пазар на електромобили в страната. През 2023 г. Spring бе представен и с нов двигател ELECTRIC 65 и с нова Cargo версия за професионални клиенти.

RENAULT С РЪСТ В C СЕГМЕНТОСТАВА ПРЕДПОЧИТАН ИЗБОР НА ПРОФЕСИОНАЛИСТИТЕ

Със 3861 регистрации Renault е четвъртата марка на пазара на нови автомобили в България през 2023 г. Завладяващ дизайн, удоволствие от шофирането и атрактивна гама с най-съвременно технологично оборудване и системи в помощ на водача определят избора на френската марка от страна на клиентите.

Изведена като фокус с плана Renaulution стратегията на марката за повторно завладяване на C сегмент продължава да носи резултати. Сегментът запазва силното си присъствие като през изминалата година обхваща над 40% от регистрираните леки автомобили Renault. В неговото портфолио са позиционирани доказали се ключови модели като Megane, в конвенционална и електрическа версия Megane E-tech 100% electric, купе-кросоувърът Arkana, както и новият Austral E-tech full hybrid.

Модерен и технологичен, наличен в гама от 100% хибридни двигатели, включително версия E-Tech full hybrid с мощност от 200 к.с., Austral E-tech full hybrid бързо се превръща в един от най-популярните автомобили в C-SUV предложението на Renault. Клиентите на модела оценяват неговия атрактивен дизайн и комфорт, като близо 80% от продажбите са във високите нива на оборудване.

Хибридната версия намира привърженици и сред клиентите на Arkana, като близо 40% са се спрели на хибридно задвижване. Моделът запазва доброто си представяне с над 300 регистрации.

Гамата E-TECH (електрически и хибридни автомобили) демонстрира експертизата на Renault с над 10 години опит в електрическата мобилност и съставлява над 20% от продажбите на леки автомобили на марката в България. През 2023 г. към нея се присъедини и петото поколение нa един от най-емблематичните френски автомобили – Renault Clio E-tech full hybrid. С избор от пет задвижващи агрегата, сред които икономичните E-Tech full hybrid 145 и двугоривния TCe 100, Clio предлага атрактивна гама за всички нужди.

Проектирана, за да отговори на нуждите на професионалистите, лекотоварната гама на Renault за поредна година е лидер на българския пазар. Renault Master е далеч пред конкурентите и пише своята история на успеха с близо 600 регистрирани автомобила. През 2024 г. марката ще oбнови електрическата си лекотоварна гама с новото Renault Master, налично в дизелова, елетрическа и версия на водород. С дизайн на аерован, Master обещава 410 км автономен пробег.

Постигнатите от двете марки резултати, ще бъдат надградени с вълнуващи премиери, които предстоят за двете марки през 2024 г.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин