Renault и Dacia регистрират сериозен ръст в продажбите

1701
2024

Renault Group стабилно увеличава продажбите си в световен мащаб: +9% спрямо 2022 г. с общо 2 235 345 превозни средства на годишна база. Групата демонстрира успешна динамика, като три от основните ѝ марки нарастват значително. Renault Group се изкачва на 3-та позиция сред автомобилните производители в Европа благодарение на три силни, допълващи се и създаващи стойност марки.

По отношение на марката Renault нараства търсенето на електрифицирани модели – хибридни и изцяло електрически. В Европа марката засилва своята офанзива, заемайки 3-та позиция при електрифицираните модели благодарение на Megane E-Tech electric с 2,2% пазарен дял при изцяло електрическите автомобили, и успеха на своите хибридни автомобили, при които търсенето силно нараства (Austral, Clio и Captur са в топ 10 на хибридите в Европа).

Dacia Jogger HYBRID 140, в продажба от януари 2023 г., представлява над 25% от поръчките за Jogger. Dacia Spring, 100% електрическа, запазва своята позиция сред топ 3 на най-продаваните европейски електрически автомобили на частни клиенти. Книгата с поръчки на Групата в Европа представлява 2,5 месеца прогнозни продажби в края на декември 2023 г.

В Европа Dacia има 562 890 продадени автомобила. Марката се радва на успех и бележи ръст от 17,4% на пазар, нараснал с 13,9%. Dacia се премества 4 позиции и вече заема 11-то място на европейския пазар на леки и лекотоварни автомобили. На пазара на леки автомобили Dacia се присъединява към топ 10 в Европа. Това представяне позволи на Dacia да постигне рекорден пазарен дял.

Глобалните продажби на Dacia Sandero възлизат на 269 899 бройки – ръст от 17,6% спрямо 2022 г. Sandero поддържа своята позиция на пазарен лидер в продажбите на частни клиенти в Европа от 2017 насам. С 200 633 продадени броя в световен мащаб, Dacia Duster расте с 1,7% спрямо 2022 г. Тя запазва позицията си в топ три на лидерите по продажби на SUV автомобили на частни клиенти в Европа.

Dacia Jogger бележи рекордните 94 095 продадени броя в световен мащаб – ръст от 65,6% спрямо 2022 г. В Европа това е най-продаваният автомобил на частни клиенти в C сегмента, с изключение на SUV моделите. С 61 803 продадени броя в цял свят, Dacia Spring бележи ръст от 26,4% спрямо 2022 г., което я прави третия най-продаван електрически автомобил на частни клиенти в Европа.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин