Renault е електромобилният лидер в Европа


12
ян.
2021

В контекста на пандемията Covid-19 продажбите на Groupe Renault възлизат на 2 949 849 автомобила, съставляващо спад от 21,3% при спад на световния автомобилен пазар от 14,2%. Понижението в продажби се дължи главно на високото ниво на заболеваемост и съответните наложени ограничения и преустановяване на продажбите през второто тримесечие в множество страни, както и забавяне на пазара през четвъртото тримесечие, особено във Франция. В допълнение Groupe Renault провежда политика на продажби, фокусираща се върху рентабилността спрямо обема на продажбите.

На бързо развиващия се пазар на електрически автомобили марката Renault потвърждава лидерството си на европейския електромобилен пазар с 115 888 продадени електрически автомобила, което е с 101,4% повече спрямо 2019 г. ZOE е най-продаваният електрически автомобил със 100 657 продажби и ръст от 114%. В сегмента на електрическите лекотоварни автомобили Kangoo Z.E. е най-продаваният модел.

Renault Twingo Electric и Dacia Spring ще допринесат към портфолиото от предлагани електрически автомобили на Groupe Renault през 2021 година.

В допълнение към електрическата си гама, от тази година Renault предлага E-TECH хибридни и plug-in хибридни версии за своите най-продавани модели (Clio, Captur & Megane Grandtour). По този начин марката се утвърждава на пазара за хибридни и plug-in хибридни автомобили с над 30 000 продажби в Европа, което представлява 25% от обема на поръчките за тези модели.

През първата половина на 2021 г. гамата E-TECH ще бъде разширена с лансирането на Renault Arkana E-TECH hybrid, Captur E-TECH hybrid and Megane Sedan E-TECH plug-in hybrid.

В Европа

Продажбите на Groupe Renault възлизат на 1 443 917 единици, което е спад от 25,8% при спад на пазара от 23,6%. Марката Renault увеличава пазарния си дял до 7,7%, ръст от 0,1 пункта, благодарение на успешното обновяване на своите модели от компактния сегмент (Clio, Captur и ZOE) и успешното лансиране на гамата E-TECH. Clio е най-продаваният автомобил в своята категория в Европа с 227 079 продажби. Благодарение на модела марката Renault увеличава дяла от продажби към частни клиенти с близо един пункт. Марката Dacia регистрира 385 674 продажби и спад от 31,7%. За четвърта поредна година Sandero остава най-продаваният автомобил на пазара на частни клиенти. Два от историческите модели на марката, новите Dacia Sandero и Sandero Stepway, бяха представени в края на 2020 г. Новите двугоривни (бензин и LPG) двигатели на Dacia, които се предлагат за повечето модели в гамата под името ECO-G, представляват повече от 25% от продажбите на марката в Европа.

Извън Европа продажбите на Group Renault отбелязват спад от 16,5%, главно поради спад от 45% в Бразилия в резултат на преориентирането към най-печелившите канали.

В Русия, втората по големина държава по обем продажби на компанията, Groupe Renault е лидер с пазарен дял от 30,1%, ръст от 1,2 пункта. Продажбите отбелязват спад от 5,5% при спад на пазара от 9,2%.

LADA затвърждава позицията си на водеща марка на руския пазар с 21,5% пазарен дял. LADA Granta и LADA Vesta остават двата най-продавани автомобила в Русия.

Пазарният дял на марката Renault отбелязва спад от 0,2 пункта до 8% в очакване на лансирането на новия Duster през първата половина на 2021 г.

В Индия продажбите на групата отбелязват спад от 9,4% при спад на пазара от 18,8%. По този начин Renault постига пазарен дял от 2,8% (+0,3 пункта) благодарение на успеха на Triber. През първата половина на 2021 г. гамата на Renault (Kwid, Duster, Triber) ще бъде разширена с лансирането на Kiger, нов SUV модел.

В Турция Group Renault остава лидер на пазара, отбелязващ силно възстановяване.

В Южна Корея марката Renault Samsung Motors отчита ръст от 14,2% при ръст на пазара от 5,5%, благодарение на успеха на новия си модел XM3, лансиран през март 2020 г.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >