Renault гърми шампанско за 120-годишния си юбилей


2
окт.
2018

Автосалонът в Париж е набор на автомобилната кампания и представя култови модели на марката в рамките на тазгодишното си издание

В навечерието на Автосалона в Париж в столицата на Франция се проведе внушителен парад на ретро автомобили, в рамките на който Renault представи пред многохилядната публика най-важните модели от впечатляващата си вече 120-годишна история. Париж за мнозина е люлката на автомобила. На изложението Mondial de l’AutoParis, най-големият автосалон в света, през десетилетията са показани авангардни задвижвания и конструкции, както на две, така и на четири колела. Повече от 3000 модели са чествали своята световна премиера именно тук,  в столицата на висшата мода и масовата конфекция. От 1898 година Renault е активен участник в събитията.

Не е минавала есен, в която в столицата на Prêt-à-porterда не са били показвани най-новите световни модни тенденции в облеклата. Разбира се, това е било известно и на производителите на автомобили. Затова съвсем не е случайно, че от 1901 г. Парижкият автосалон се е провеждал сред имперската архитектура на Гран Пале на шикозния булевард Шанз Елизе. Погледите на посетителите привличали най-вече луксозните лимузини, изкусно и стилно представени според каноните на популярното тогава течение Арт Нуво. Но и малките автомобили успявали да докажат именно тук, че и те могат да бъдат шик.

Нито световната икономическата криза, нито мрачната атмосфера на следвоенна Европа успявал да помрачат блясъка на Парижкия автосалон, провеждан въпреки трудностите сред мрамор и кристал. Френската столица си оставала най-важният световен подиум за диктуващите модата дизайнери и отговарящи на бюджетните възможности на масовия потребители автомобили, които започнали да слизат във все по-впечатляващи бройки от поточните линии.

Пример за това са над един милион шофьори, омагьосани от представения през 1946 година Renault 4 CV. Култовата машина със задно разположен двигател започнал да се произвежда само в бежово, защото само такъв цвят лак се намирал на пазара – изостанал от военното производство за бойните действие сред африканската пустиня. Малкият семеен автомобил с четири врати дал първоначалния тласък на Renault да се превърне в световен лидер сред производителите на компактни автомобили.

С времето недостига на пространство започнал да мъчи подиума на дизайнерските бижута в автомобилния свят. Поради тази причина Автосалонът се преместил в просторните палати на Порт дьо Версай, където се провежда и днес и приютява до два милиона посетители.

Френският президент Франсоа Митеран до голяма степен променя облика на Париж, чрез построените по време на неговото управление монументални сгради. Мобилен израз на тази тенденция е първата голяма еднообемна европейска лимузина Renault Espace, която през 1984 г. запалва страстта на потребителите по практичните ванове. В последствие почти всички производители на масови автомобили започват да предлагат своите собствени варианти на автомобили с много простор в интериора. НоRenault си остава пионер в този сегмент, а пък Espace със задвижване 4х4 и съответните аксесоари за употреба през свободното време с основания се счита за основоположник на сегмента кросоувър.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин