2024
Opel Regent е един от първите луксозни автомобили, създадени от Opel след края на Първата световна война. Той е представен през ноември 1928 г. и се предлага като лимузина с четири врати и купе с две врати. Официалният цифров индекс на модела е 24/110 (24 данъчни и 110 номинални конски сили). Масивният 5,4-метров Regent струва 25 000 райхсмарки и се задвижва от редови осемцилиндров двигател с работен обем 6.0 литра, благодарение на който достига максимална скорост от 130 км/ч. Regent е най-елитният представител на фирмената гама и в много отношения може да се разглежда като равностоен конкурент на някои от най-скъпите автомобили като Rolls-Royce, Bugatti и Mercedes-Benz.

През март 1929 г. американският автомобилостроителен гигант General Motor, който е впечатлен от производствените мощности на Opel и неговото доста добро позициониране на европейския пазар, решава да купи 80% от акциите на Adam Opel AG, а през 1931 г. – и останалите 20 %, като по този начин става мажоритарен собственик на германския концерн в следващите близо 90 години.

Тъй като GM се опасява от твърде голяма конкуренция с най-елитните модели на собствените си марки Cadillac и Buick, е взето решение производството на Regent да бъде спряно незабавно. Оказва се обаче, че това не е достатъчно, и GM издава нареждане за изкупуването на продадените до този момент 25 екземпляра на модела, срещу щедри финансови компенсации за собствениците. След това се случва нещо, което е описано като безпрецедентен случай в автомобилната история и до днес остава без аналог. Новият собственик разфасова и бракува всички екземпляри на Opel Regent, като заедно с тях е унищожена цялата техническа и производствена документация, както и повечето снимки. За щастие, до наши дни все пак са оцелели някои автентични фотодокументи, от които може да се добие представа за този впечатляващ, интересен и много престижен за времето си автомобил.

Така първият сериен осемцилиндров модел на Opel, създаден преди повече от 95 години, за съжаление се оказва и последният. Името Regent обаче сравнително скоро след това е използвано при един 1,8-литров модел, лансиран през 1932 г., но той е с доста скромен потенциал в сравнение с оригиналния Regent и затова никога не е бил разглеждан като негов истински наследник.