Range Rover Velar 3.0d: той иска просто да е красив!

Каква линия само! Velar е изключително фин. Но какви са възможностите му?


27
ян.
2018

АКО СТЕ НЕТЪРПЕЛИВ, Velar може доста да ви изнерви. Дръжките на вратите с електрическо задвижване се появяват бавно, докато можете да ги обхванете. Бутонът за управление на автоматичната трансмисия също се издига бавно, докато можете да превключите на „D“. Така че трябва да се заредите с търпение и да се насладите на другите преимущества. Новият Range Rover предлага много такива – както за очите, така и за върховете на пръстите.

Излъчването: Velar е комбинация между SUV, комби и купе – и изглежда страхотно

Стилен: кокпитът е сполучлив, в него се чувствате уютно. Всичко е много качествено

Всичко в интериора е оформено изключително старателно и е монтирано перфектно. Повърхностите са висококачествени, горната част на кокпита например е тапицирана с фина кожа с прецизни шевове, същото важи и за широкия среден подлакътник – very nice! Освен това Velar е истински магнит за погледите. Масивна предна част, мускулеста линия, внушителна и представителна визия. С този расов автомобил ще направите впечатление. И освен това той се управлява много прилично. Якият V6 дизелов двигател с почти бруталните 700 нтютонметра въртящ момент задвижва тежкия SUV с лекота, 3.0d се развърта тихо и изискано, 8-степенната автоматична трансмисия превключва нежно. Жалко: системата „Старт/Стоп“ работи грубо, при умерено ускорение след движение по инерция Range не може да реши коя точно предавка да избере. Поради това при подаване на газ, например след завиване, автомобилът е ненужно муден. Предимството на тази трансмисия, често избираща високите предавки: заедно с оборотите пада и разходът на гориво. По нашата тестова отсечка Velar изразходваше 7,5 литра дизелово гориво на 100 километра. За един колос с мощност 300 к.с. от този клас това е много добро постижение.

700 нютонметра въртящ момент при 1500 об./мин – това означава разточителна мощ

За съжаление обаче комфортът на возене страда от прекалено спортните гуми. 20-цоловите гуми с височина 50 см осигуряват добро странично водене и приличен спирачен път, но не обичат дребните неравности. Накратко: Velar трополи ненужно грубо по кръпките по асфалта и капаците на шахтите. В същото време окачването работи много добре. SUV-ът безпроблемно поглъща грубите неравности и вълните по настилката. За това му помага серийното адаптивно въздушно окачване на четирите колела. Въздушното окачване обаче не успява да компенсира бързите колебания на каросерията, например при рязко завъртане на волана. Като цяло Velar лежи на пътя много стабилно и неутрално, но собственото тегло от 2,1 тона си казва думата. Range не успява да взема завоите без макар и слабо странично наклоняване.

Бззззт, за отваряне натискате бутона, изчаквате дръжката да се появи и я дърпате

Не се цапат: в ъглите на бронята са разположени малки светоотражатели

Всичко това може да се преглътне. Друго обаче не можем да му простим. Системата за управление прекалено силно отклонява вниманието. Водачът управлява почти всички функции чрез два големи тъчскрийна. Климатичната инсталация например се изобразява на долния дисплей, но воденето из менютата е сложно. Поради това погледът се отклонява от пътя за дълго време. Това е опасно. И не е подходящо за нетърпеливи хора.

Извод

Внушителен и представителен автомобил, който във всички случаи е нещо особено и е оборудван много луксозно. Но е типично непрегледен. Концепцията за управление изнервя, а грубото преминаване през малки неравности понижава комфорта.

 

Още по темата

Card image cap
Тест на Audi RS 5: разумът срещу сърцето

1
авг.
2017

Най-палавото Coupé на Audi получава нов двигател. Трудно е да заобичаш този V6, след като си познавал стария V8

Card image cap
Mercedes натиска педала на удоволствието

8
февр.
2016

В GTI лигата не само Golf се чувства в свои води. След BMW и Mercedes пуска своя конкурент – сравнение на триото, доставящо наслада

Card image cap

В последния брой:

Архив >