2018
АКО СТЕ НЕТЪРПЕЛИВ, Velar може доста да ви изнерви. Дръжките на вратите с електрическо задвижване се появяват бавно, докато можете да ги обхванете. Бутонът за управление на автоматичната трансмисия също се издига бавно, докато можете да превключите на „D“. Така че трябва да се заредите с търпение и да се насладите на другите преимущества. Новият Range Rover предлага много такива – както за очите, така и за върховете на пръстите.
Всичко в интериора е оформено изключително старателно и е монтирано перфектно. Повърхностите са висококачествени, горната част на кокпита например е тапицирана с фина кожа с прецизни шевове, същото важи и за широкия среден подлакътник – very nice! Освен това Velar е истински магнит за погледите. Масивна предна част, мускулеста линия, внушителна и представителна визия. С този расов автомобил ще направите впечатление. И освен това той се управлява много прилично. Якият V6 дизелов двигател с почти бруталните 700 нтютонметра въртящ момент задвижва тежкия SUV с лекота, 3.0d се развърта тихо и изискано, 8-степенната автоматична трансмисия превключва нежно.
Жалко: системата „Старт/Стоп“ работи грубо, при умерено ускорение след движение по инерция Range не може да реши коя точно предавка да избере. Поради това при подаване на газ, например след завиване, автомобилът е ненужно муден. Предимството на тази трансмисия, често избираща високите предавки: заедно с оборотите пада и разходът на гориво. По нашата тестова отсечка Velar изразходваше 7,5 литра дизелово гориво на 100 километра. За един колос с мощност 300 к.с. от този клас това е много добро постижение. За съжаление обаче комфортът на возене страда от прекалено спортните гуми. 20-цоловите гуми с височина 50 см осигуряват добро странично водене и приличен спирачен път, но не обичат дребните неравности. Накратко: Velar трополи ненужно грубо по кръпките по асфалта и капаците на шахтите. В същото време окачването работи много добре. SUV-ът безпроблемно поглъща грубите неравности и вълните по настилката. За това му помага серийното адаптивно въздушно окачване на четирите колела. Въздушното окачване обаче не успява да компенсира бързите колебания на каросерията, например при рязко завъртане на волана. Като цяло Velar лежи на пътя много стабилно и неутрално, но собственото тегло от 2,1 тона си казва думата. Range не успява да взема завоите без макар и слабо странично наклоняване.
Всичко това може да се преглътне. Друго обаче не можем да му простим. Системата за управление прекалено силно отклонява вниманието. Водачът управлява почти всички функции чрез два големи тъчскрийна. Климатичната инсталация например се изобразява на долния дисплей, но воденето из менютата е сложно. Поради това погледът се отклонява от пътя за дълго време. Това е опасно. И не е подходящо за нетърпеливи хора.

Я да потърсим: единият от двата дисплея, натоварен с множество функции. На снимката: програмите за шофиране. Първо трябва да се обучите да ги управлявате

Въртящият се бутон на селектора на автоматичната трансмисия се издига при включване на запалването. Можеше да го прави и по-бързо

Яка тяга: три литра работен обем, турбодизел, шест цилиндъра, 8-степенна автоматична трансмисия – тази комбинация изобщо не се затруднява с Velar. Разходът: умерените 7,5 л/100 км
Извод
Внушителен и представителен автомобил, който във всички случаи е нещо особено и е оборудван много луксозно. Но е типично непрегледен. Концепцията за управление изнервя, а грубото преминаване през малки неравности понижава комфорта.