Още от 2005 Range Rover Sport играе ролята на естета сред автомобилите за офроуд – и не изневерява на ролята си и в третото си поколение
В третата си генерация Range Rover Sport е наследил 1:1 техниката от големия си събрат Range Rover – но за съжаление се доближава и до цените му (някои модификации са поскъпнали с около 40 000 лв.). Нов свят ни посреща в кокпита – кръглите уреди са изпратени в пенсия и дори настройките за лумбалната опора на седалките са изместени в централното меню. Но поне настройките на „креслата“ се отварят автоматично, когато натискате копчетата за регулиране. Позицията на седене е малко по-ниска, отколкото в големия Range, но въпреки това усещането при шофиране е върховно. Благодарение на въздушното окачване дори при движение извън пътя няма да бъдете разтърсени сериозно. Докато сте на офроуд, ще се радвате на опцията за „прозрачен“ преден капак, осигуряваща по-добра видимост напред благодарение на изображение от камера.

Ние успяхме да тестваме дизела с 350 конски сили, който „тегли“ порядъчно и се задоволява с около 8 л/100 км. Още по-пъргав – дори и с изтощена батерия, е Plug-in хибридът P510e. С 510 „коня“ системна мощност той ускорява от 0 до 100 км/ч само за 5,4 секунди и има електрически пробег до 113 км – доста висока за Plug-in хибрид стойност. Освен това можете да се движите само на електричество с до 140 км/ч. Друго предимство на хибрида с 510 „коня“ са серийните завиващи задни колела – с тях диаметърът на завой бива намален до 11 м и така в комбинация със системата от камери маневрирането с дългия 4946 мм колос се превръща в детска игра.

Елегантният британски офроудър може да бъде поръчан на стартова цена 178 350 лева във версията с 3-литров дизелов агрегат и 249 конски сили (другите дизели са с мощност 300 и 350 к.с.). Бензиновите изпълнения са с обем 3 л (400 к.с., от 201 200 лева) и 4,4 л (530 к.с., от 270 510 лева). Plug-in хибридите са P440e (440 к.с., от 191 730 лева) и изпробваният от нас P510e (510 к.с., от 262 890 лева – Autobiography).

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ
Двигател 6-цил. редови, турбо, ел.двигател Работен обем 2996 см3 Системна мощност 375 кВт (510 к.с.) при 5500-6500 об/мин Макс. системен въртящ момент 700 Нм при 1500-5000 об/мин Капацитет на батерията 38,2 кВтч (нето) Пробег на ток 113 км Задвижване двойно/8-степ. автоматик Д/Ш/В 4946/2209/1820 мм Тегло 2810 кг Багажник 647–1491 л 0–100 км/ч 5,4 сек Макс. скорост 242 км/ч Разход 0,8-0,9 л Емисии CO2 18-20 г/км Цена от 262 890 лв.

Извод
И в новото си издание Range Rover Sport остава модел с ярко изразен характер без директни конкуренти. Без значение дали ще го карате на дълъг път, на офроуд, или ще теглите ремарке с него, този „британец“ няма да ви разочарова – стига да сте готови да преглътнете повишените цени.