Range Rover MK III (L322) като употребяван

На пазара за употребявани автомобили понякога големите и луксозни SUV-ове могат да се окажат доста изгодни предложения - особено, когато са на определена възраст. Но точно при внушителните SUV-ове трябва да бъдете особено внимателни - AUTO BILD ще ви разкрие силните и слабите страни на благородните SUV-ове


14
апр.
2018

Range Rover MK III (L322): период на производство 2002 до 2012 г. Този Range Rover е внушителен всъдеход от луксозния клас – от 2009 с фейслифт. Моделът е сглобяван с различни модули: собственост на Ford, в MK III има много техника на BMW, тъй като е разработен от баварците. Двигателите са с мощност от 177 к.с. (дизелов) до компресорния 5.0-литров V8 с 510 к.с. Много мощният и същевременно икономичен TDV8-дизелов агрегат (272 к.с.) стартира от около 30 000 лв. От средата на 2010 г. се появява обновеният TDV8 с 4,4-литров V8 мото и 8-степенна автоматична трансмисия (313 к.с.). За тази модификация на старо ще трябва да извадите поне 50 000 лв. Най-изгодни са 3,0-литровият дизелов и 4,4-литровият V8 бензинов двигател с 286 к.с. (от 2005 г. с 306 к.с.), като и двете задвижвания са на BMW. При дизеловия мотор можете да сложите допълнително филтър за твърди частици за около 2000 лв. (в Германия). Редовият 6-цилиндров дизелов агрегат се нуждае от 14 секунди, за да вдигне скорост 100 км/ч – нищо чудно при тегло от 2,5 тона. Максималната скорост е 179 км/ч, а разходът на гориво – около 11 литра. С V8-мотора Range също не се превръща в гепард – спринтът до 100 км/ч трае 9,2 секунди… Максималното темпо е 208 км/ч, а разходът спокойно достига 20 л/100 км. Щедрото вътрешно пространство блести с лукс: дървени апликации, много кожа, английски стил като в скъпа всекидневна. Range Rover предлага много място и за по-едри пасажери, а обзорът е страхотен. Багажникът побира 535 литра, а при сгънати задни седалки максималната вместимост е 2100 литра.

Големият Range Rover обаче не е гарант за вечна радост: някои от пластмасите на охладителната система са с ниско качество, а последиците са течове. От пробег 130 000 километра автоматичната трансмисия на GM при дизеловите версии е склонна да колабира вследствие на големия въртящ момент. Въздушното окачване също страда от проблеми – заради компресора, което е типично за марката. Ако решите да вземете Range Rover на цената на малък автомобил, то знайте, че в такъв случай пробегът е голям и ви чакат скъпи ремонти.

Още по темата