2016
LAND ROVER наистина не се нуждаеше от много време за решение: след положителните отзиви от концепцията, показана преди три години и половина в Женева, още през 2013 г. мениджмънтът дава зелена светлина за серийното производство на Range Rover Evoque Cabrio. Моделът ще бъде на пазара още през следващата пролет: стилен и напет; по-семпъл, но и много по-елегантен от концепцията: Coupé гените с плавно възходяща странична линия улесняват превръщането на модела в кабриолет. Покривът със стъклените прозорци се сгъва в поставка над багажника, който пък от своя страна остава сравнително приличен с вместимостта си от 251 л. Отпред ще седите също толкова добре, колкото и в Coupé, като ще разполагате и с достатъчно място по широчина. Рамката на предното стъкло буди доверие – също така леко пречи на свободната видимост към небето. Отзад е малко тясно за възрастни пасажери, но пък и облегалките на седалките са по-вертикални от тези на Coupé. Първият кратък тест извън пътя показа: подсилената каросерия е здрава, няма скърцане и тракане. Откритият Evoque – също както Coupé – ще се предлага само в скъпите версии и само с 4х4, с дизелов агрегат със 180 к.с. (механична и автоматична трансмисия) или турбобензинов с 240 к.с. (само автоматична трансмисия).
Извод
Открит SUV – това звучи доста странно. Новият кабриолет на Evoque може да стане много успешен модел: досега не е имало толкова шикозен и стилен SUV – който едновременно с това е благороден и висококачествен.
Технически данни
4-цил., турбомотор, отпр. напр. • работен обем 1999 куб. см • мощност 177 кВт (240 к.с.) при 5800 об./мин • макс. въртящ момент 340 Нм при 1750 об./мин • макс. скорост 209 км/ч • 0-100 км/ч за 8,6 сек • двойно задвижване • обем на резервоара 54 л • Д/Ш/В 4370/1980/1609 мм • собствено тегло 1936 кг • разход на гориво 8,6 л А95 Н/100 км • CO2 201 г/км • цена 120 000 лв. (изчислено по данни за Германия)