AUTO BILD България / Range Rover Autobiography: херцогът на лукса

Range Rover Autobiography: херцогът на лукса


23
май
2018

Мощен като локомотив, той се изстрелва като тапа от шампанско Moet, каквото повечето му собственици отварят на яхтата си. Range Rover е еталон на лукса при офроуд машините близо половин век – а в последното си издание е по-очарователен от когато и да било. Ние изпробвахме ултратузарската версия Autobiography, задвижвана от 4,4-литров V8 с респектиращите 340 к.с. и могъщия въртящия момент от 740 Нм. Най-мощният дизел ускорява 2,5-тонната машина само за 6,9 сек от 0 до 100 км/ч и гарантира максимална скорост 218 км/ч – и всичко това при съвсем приемливия за подобен „исполин“ смесен разход от около 10 л/100 км.

В гамата има и Plug-in хибрид, за който можете да прочетете повече тук, 3-литров дизел с 258 к.с. (надали с него Range ще създава впечатление на достатъчно потентен), 3-литров бензинов мотор (340 или 380 к.с.), както и „черешката на тортата“ –  5-литров бензинов V8 с механичен компресор и 525 или 565 „коня“. Надали обаче повечето притежатели на Range Rover, любимеца на лондонските банкери, ще обръщат особено голямо внимание на това какво има под капака. Те ще се наслаждават на фината кожа в интериора и ще искат да чуват двигателя само когато решат да настъпят по-здраво педала, за да избягат от света на финансовите отчети и борсовите индекси…

И макар че интериорът е направо „осеян“ с дисплеи, а повечето функции се управляват посредством тъчскрийн, като големите традиционалисти англичаните не са пропуснали много важен компонент от добрия стар аналогов свят – става въпрос за въртящия се контролер за регулация на звука. Иначе британците са постигнали перфектния баланс между технократски модернизъм и класика в оформлението на вътрешното пространство. Воланът на тестовия автомобил комбинира дърво и кожа, а при избора на цветовете дизайнерите вероятно са черпили вдъхновение от атмосферните условия на Острова… Нашият Range е оборудван с екстрата Rear Seat Entertainment, която включва два дисплея върху задната част на предните седалки, както и два чифта слушалки. По този начин всеки от пасажерите на втория ред може да избира сам с какво да се забавлява по време на пътуването. За всички в колата остава и още една възможност – да чуят гласа на тишината, защото Range Rover притежава перфектна изолация, която изгражда бариера между вас и външния свят.

Системата Rear Seat Entertainment включва два дисплея върху задната част на предните седалки, както и два чифта слушалки

На целия този лукс можете да се наслаждавате дори когато водачът преодолява тежък офроуд маршрут – благодарение на клиренса от 22 см и възможността за преодоляване на 90-сантиметрови водни препятствия Range не се притеснява да излезе извън пътя. 21-цоловите джанти (опция) изглеждат много шикозно, но надали са идеалното решение за офроуд, поне остава утехата, че в багажника има истинска резервна гума. А когато искате да се чувствате по-уверени по пътища с много завои, просто сваляте каросерията надолу с помощта на регулируемото окачване и огромният SUV „заляга“ близо до асфалта, готов да атакува пътища с много завои.

Британците са постигнали перфектния баланс между технократски модернизъм и класика в оформлението на вътрешното пространство

Клиентите избират между три варианта на светлините, като топверсията включва „най-светлия“ фар на пазар: опцията за пикселно-лазерни LED-светлини увеличава значително зрителния обсег на шофьора със 71 пиксела, както и с Laser High Beam Booster с по два μLARP-модула от първо поколение. SMARTRIX-модулите с иновативна система лещи от силикон разкриват изцяло нови възможности при оформлението на фаровете и дават модерен облик на Range Rover. На финала остава да хвърлим поглед към ценовата листа: тестовият автомобил в скъпата модификация Autobiography, „натъпкан“ със солидна доза екстри, излиза впечатляващата сума от… 318 000 лева! Време е всички да затаим дъх…

Още по темата

Card image cap
Уникално сравнение на 200 000 километра

2
февр.
2017

Golf и A-клас ще се движат за редакцията ни, докато се разпаднат. Ние правим равносметката след 200 000 км

Card image cap
Новото Peugeot 308 GTi: „лъвче“ с 272 к.с.

26
дек.
2015

Този „французин“ пращи от мощност и въпреки това разполага с достатъчно сцепление – но не е евтин

Card image cap

В последния брой:

Архив >