AUTO BILD България / Racechip Panamera 4S Diesel: мощна като бик

Racechip Panamera 4S Diesel: мощна като бик


17
авг.
2017

При Panamera 4S Diesel Porsche залага на Know-how от Audi. 4-литровият V8 под капака е разработен в Инголщат и дебютира в SQ7 TDI – но се очаква да се появи и при още модели на „четирите ринга”. Същият агрегат е монтиран и в суперлуксозния Bentley Bentayga Diesel. С два турбокомпресора и електрически нагнетател машината генерира 422 к.с. и чудовищните 850 Нм още от 1000 об/мин. Дали при тези характеристики изобщо има смисъл от тунинг?

Естествено, убедени са специалистите по софтуерни подобрения от германската фирма Racechip със седалище в Гьопинген. Благодарение на допълнителен електронен модул мощността на „тритурбо” дизела е вдигната до 505 к.с., a максималният въртящ момент – на 950 Нм. А тунингът при нютонметрите (допълнителната мощност на практика се дължи на по-високия въртящ момент при еднакви обороти) се усеща както субективно, така и при измерване: при старт на Launch Control автомобилът се изстрелва като торпедо. Както и при серийния модел, няма и следа от турбодупка – благодарение на електрическия нагнетател. Трансмисията с два съединителя „изрежда” свръхбързо предавките без да „притиска” екстремно бързо „развъртащия” се дизел до ограничителя (при 5300 об/мин). Серийната ауспухова система допринася за саундтрака на V8 с басов звук – който в никакъв случай не се натрапва акустично.

Брутален въртящ момент и перфектен задвижващ тракт – с тази комбинация Panamera „залепва стрелката” на 100 км/ч само за 3,7 сек при старт от място. Спрямо нашите измервания за сериен автомобил с пакет Sport Chrono Racechip Panamera 4S Diesel e по-бърза с 0,4 сек, а до 200 км/ч надделява с 0,9 сек. За това удоволствие клиентите ще трябва да се „бръкнат” с 1400 лева – но в тях е включена и 2-годишна гаранция на силовите агрегати. Управлението на увеличението на мощността чрез приложение за смартфон излиза 100 лв. Всъщност гаранционните условия са що-годе разумни – като изключим покритието на гаранцията – максимум 10 000 лв., което си е направо смешно за подобен модерен двигател. Racechip обаче предлага не само тунинг на двигателя, но и външни подобрения: германците дават на Panamera изискани 21-цолови джанти OZ Racing, както и електронен модул за сваляне на каросерията (ако колата разполага с опционалното въздушно окачване).

Системата DLC (Dynamic Level Control), разработена от KW, позволява при по-ниска скорост каросерията да бъде свалена чрез натискане на бутон или посредством приложение за смартфон. От 70 км/ч окачването автоматично се връща в „серийна” височина. Всъщност в заводски вид Panamera е направо шедьовър както по отношение на управляемост, така и на комфорт при возенето.

Измерени стойности Racechip Panamera 4S Diesel
Ускорение
0-100 км/ч 3,7 сек
0-200 км/ч 14,5 сек
60-100 км/ч (4./5. пред.) 2,6/3,4 сек
80-120 км/ч (5./6./7./8. пред.) 3,5/4,5/5,5/7,5 сек
Спирачен път
от 100 км/ч студени 34,9 м
от 100 км/ч топли 33,0 м
от 200 км/ч 136,3 м
Макс. скорост 285 км/ч
Тестов разход 9,9 л/100 км
Тегло/пол.товар 2126/509 кг
Относителна мощност 4,2 кг/к.с.

 

Данни за автомобила Racechip Panamera 4S Diesel
Тип двигател V8, Biturbo
Разположение отпред надл.
Работен обем 3956 cм³
кВт (к.с.) при об/мин 371 (505)/4980
Литрова мощност 128 к.с./л
Нм при об/мин 950/2750
Задвижване двойно
Трансмисия 8-степ. с два съединителя
Спирачки отпред 360 мм/вентилирани
Спирачки отзад 330 мм/вентилирани
Размер гуми 275/35–315/30 R 21
Модел гуми Michelin Pilot 4S
Дължина/широчина/височина 5049/1937/1423 мм
Цена на тестовия автомобил 250 561 лв.

Извод

Ефективен чиптунинг с много добро съотношение цена-качество, който се управлява дори чрез смартфон. Свалената каросерия, красивите джанти OZ Racing и фолирането правят колата по-стилна. Racechip прави малко подобрения, но на точните места – а Panamera е много добра база, на която да „стъпиш”.

Още по темата

Card image cap
Brabus C 63 S T-модел: искаме да дрифтим с това комби!

24
февр.
2017

Освен с място за куфарите тунингованият Benz разполага и с 650 конски сили

Card image cap
Brabus вкара кожа от Ferrari и 800 к.с. в S 63 Coupé

14
мар.
2018

Mercedes-AMG S 63 Coupé има нов двигател. Това е достатъчна причина за Brabus да го „напомпа“ до 800 к.с. и да му постави кожа от Ferrari

Card image cap
Lexus NX: шарената страна на силата

18
дек.
2015

Художникът Рене Турек е направил на Lexus NX тунинг в стил „Междузвездни войни“. Благодарение на специален трик върху боята се вижда образът на Боба Фет

Card image cap
Горко ви, ако го пришпорите

22
сеп.
2016

Тунерът AC Schnitzer извлича 430 к.с. от BMW M2 и като мощност го издига до нивото на M4. Първите впечатления на AUTO BILD

Card image cap

В последния брой:

Архив >