2017
В Германия около чиптунинга се водят бурни дискусии. Ще издържи ли двигателят? Какво ще стане с гаранцията и при техническия преглед? На първите въпроси отговаря тунинг компанията RaceChip за Mercedes-AMG C 43 T-модел с две години гаранция на задвижващия агрегат и сертификати за одобрение. Ние ще разберем доколко модификацията помага за динамиката.
При традиционния спринт от 0 до 100 км/ч RaceChip „взима“ на серийния Т-модел (4,8 сек) 0,9 сек и така се оказва дори с две десети по-бърз от C 63 S T (4,1 сек). До 130 км/ч 43-ката успява да демонстрира своите предимства чрез 4х4-задвижване и къси предавателни числа на автоматичната трансмисия. Въпреки това има един малък недостатък: докато в серийната модификация спортният режим е идеален и за по-дълго каране, в RaceChip ще ви скъса нервите. Газта става толкова чувствителна, че в града колата е направо отвратителна за управление – и дори напомня на ефекта Бонанца при старите дизелови Benz-ове. В нормален режим обаче допълнителната мощност е съвсем култивирана. При пълна газ по аутобана V6 се развърта без „пропадания“ в тягата и уверено и равномерно ускорява колата до ограничител.
Твърдите пружини на AMG не работят хармонично в комбинация с адаптивните амортисьори на AMG. В режим Sport+ пружините се чувстват особено твърди и с прекалено къс ход, а в нормален режим амортисьорите сякаш не функционират оптимално. Единствено в Sport работата на тандема „амортисьор-пружина“ е прилична.
В интерес на истината, V6-моторът няма от какво да се срамува по отношение на акустиката – дори при сравнение с „гръмовния“ V8 на 63 – роля за което има и ауспуховата система, която сякаш изпълнява функциите на духовите и ударните инструменти в голям оркестър.
Допълнителната мощност се постига много лесно: сваляте капака, намирате буксата, включвате и вече имате 68 „коня“ отгоре – като дори имате опция за контрол от смартфона. Ultimate Box на RaceChip струва около 1500 лева – които надали ще се сторят много с оглед цената на автомобила.
Извод
Лесно добавена мощност на изгодна цена: какво повече искаш, сърце? Естествено, на магистралата С 63 ще покаже стоповете си на Race-Chip. При всички положения обаче е забележително колко много се доближава 43-ката до своя „V8-събрат“ след тунинга. Единственото нещо, което не ни допада в това комби, е недомисленото окачване.