2016
Разликата е огромна: тунингованото от Racechip Porsche Macan Turbo струва с 37 158 евро по-малко от Cayenne Turbo. По-малкото Porsche обаче е сериозна заплаха за големия си „брат“ – то разполага само с 38 к.с. по-малко, но и с по-ниско с 200 кг тегло.
Допълнителен електронен модул увеличава мощността на кросоувъра: моторът генерира 482 вместо 400 к.с. в серийния вариант, въртящият момент пък е увеличен със 132 Нм (от 550 на 682 Нм). Тези числа звучат драматично – и напълно отговарят на реалните способности на машината. Тунингованият Macan ускорява като торпедо и с удоволствие достига до червената зона на оборотомера. С постижението си от 4,4 сек за „спринта“ до 100 км/ч преработеният Macan Turbo е не само с 4 десети по-бързо от серийния си първообраз, но и с една десета „по-пъргав“ от Cayenne Turbo. До 160 км/ч модифицираният Macan “мачка“ Cayenne Turbo дори още повече – с 9,7 срещу 10,3 сек. „Баткото“ успява да се наложи единствено с максималната си скорост – 279 срещу 276 км/ч.

Софтуерна сила: благодарение на допълнителен електронен модул тунингованият Macan разполага с 482 к.с. и 682 Нм.
Дизайнът на тестовия автомобил можеше да бъде и по-сдържан
Оборудването на много динамичното и в сериен вид Porsche с пружини на KW е много добрo решение за визията на колата: така 21-цоловите джанти на американския производител Vossen изпълват оптимално калниците. Естествено, това влошава возията, но не прекалено много. По отношение на пъргавото поведение Macan също превъзхожда Cayenne. Единствено външното оформление на нашия тестови автомобил е малко кичозно – не всеки ще го хареса. Надали обаче някой ще намери косури на задвижването и окачването. Не можем да кажем същото и за серийната ауспухова система, която можеше да „отразява“ по-добре „гласа“ на двигателя. Благодарение на запазването на гаранцията за мотора и сертификата от TUV колата става за всекидневно каране.
При това тунингът (сравнен с цените на Porsche като цяло) излиза много изгодно. На пръв поглед, разходът от 14,1 литра изглежда висок. В действителност обаче той е на нивото на сериен автомобил. Cayenne Turbo има нужда от литър повече.
Технически данни | Racechip Macan Turbo |
Двигател | V6, Biturbo |
Разположение | отпред надл. |
Работен обем | 3604 см³ |
кВт (к.с.) при об/мин | 354 (482)/6000 |
Литрова мощност | 134 к.с./л |
Нм при об/мин | 682/3900 |
Задвижване | 4х4 |
Трансмисия | 7-степ. с два съединителя |
Предни спирачки | 360 мм/вентилирани |
Задни спирачки | 356 мм/вентилирани |
Предни гуми | 265/40 R 21 |
Задни гуми | 295/35 R 21 |
Д/Ш/В | 4699/1923/1624 мм |
Измерени стойност | |
0-100 км/ч | 4,4 сек |
0-200 км/ч | 15,4 сек |
60-100 км/ч | 4,3 сек (4-та пред.) |
80-120 км/ч | 5,4/7,1 сек (5-та/6-та пред.) |
Спирачен път | |
от 100 км/ч студени сп. | 31,6 м |
от 100 км/ч топли сп. | 31,9 м |
Макс. скорост | 276 км/ч |
Тестов разход | 14,1 л/100 км |
Цена на тестовия автомобил | 92 529 евро |