2016
Миналата седмица БФАС представи своя проект за Младежки национален рали отбор: за него с автомобили Peugeot 208 R2 ще карат две млади надежди: Григор Григоров и Дани Попов. Вчера колата на Гришата, поръчна преди две седмици, пристигна на части благодарение на подкрепата на логистичната компания Transpress. За сглобяването на колата в „Автокомплекси Маями“ ще се погрижи верният главен механик на Григоров Теодор Николов и още 4-5 специалисти. Екипът си е поставил за цел да завърши „бегачката“ преди Коледа, а първите тестове трябва да бъдат проведени през януари.

Главният механик Теодор Николов пълни пролуките в каросерията със силикон преди подготовката за боядисване
Peugeot 208 R2 разчита на предно задвижване и 1,6-литров атмосферен двигател с максимална мощност 200 конски сили – която е доста сериозна на фона на теглото от едва 1030 килограма. Скоростната кутия е 5-степенна секвенциална. Кормилната уредба е изнесена назад – с идеята за изместване центъра на тежестта. Цялото шаси е презаварено за по-добра устойчивост на усукване. Изпратен на части от Peugeot Sport, автомобилът излиза 38 хил. евро без ДДС, но не с всички части (напр. стъкла, казанче за чистачки и т.н.). Вторият вариант е по-скъп с 10 хил. евро – тогава екипът получава всички нужни компоненти за сглобяването, както и боядисана каросерия. При най-скъпия вариант – 58 000 евро, R2-ката пристига в състояние… „Сядаш и караш“ (е, не в такова, каквото имат предвид търговците на употребявани автомобили). Екипът на Гришата тепърва ще пресмята дали ще бъде по-изгодно да търси обикновено Peugeot 208 за донор на частите, които към момента липсват, или да ги купува поотделно.
Григоров избира именно машината на Peugeot Sport заради най-доброто съотношение цена-качество. Opel Adam R2 е отхвърлен като прекалено скъп, Ford Fiesta R2 с 1-литровия Ecoboost – заради наличието на турбо, а Renault Twingo R2 е твърде старо. 2-кратният шампион в Hyundai Racing Trophy и 2-кратният първенец в планинския шампионат (гр. А+N) е убеден, че нашите механици ще се справят добре със сглобяването на колата – и че дори действат по-прецизно от колегите си в Peugeot Sport. Тренираният в продължение на 8 години от Димитър Илиев състезател мечтае за по-високо ниво на моторспорта у нас: „Искам да видя повече R2-ки, както и R5-ци у нас, и сплотени екипи, както във времената, когато караха Димитър Илиев, Петър Гьошев и Крум Дончев.“
И Григор Григоров с 208 R2, с Дани Попов се готвят за Junior ERC