Прототипите R18 и R18/2 на BMW са в центъра на вниманието в „моторджийския“ свят. Могъщите круизъри отварят пред BMW Motorrad вратата към незавладян до момента пазар и сякаш хвърлят ръкавицата на Harley-Davidson. Двете сестри обаче са нещо повече от Harley made in Germany. AUTO BILD получи възможността да се запознае отблизо с BMW R18.
Eлегантност до последния детайл
Още на пръв поглед ще усетите колко елегантно е R18. Да, действително тук става въпрос за концепция, чийто вид няма да бъде запазен на 100% за серийното производство. Но BMW-то изглежда не толкова могъщо като „янкито“. Вероятно една от причините е в рамата, която сякаш цитира ранната история на BMW Motorrad и дава на мотоциклета по-скоро плаваща, а не статична форма. И така машината от Мюнхен изглеждa по-фина от американската конкуренция. В центъра е нейният огромен 2-цилиндров боксер с работен обем 1802 куб.см и максимална мощност 91 к.с. Най-големият агрегат на баварците спокойно може да бъде определен като произведение на изкуството. Той обаче идеално се вписва в пропорциите на останалата част от R18. С интеграцията на два разпределителни вала, хидроелементи, четири клапана на цилиндър, двойно запалване, интелигентно управление и впръскване на горивото директно в колектора BMW успява да комбинира модерното и класиката.

Позицията на седене е приятно ниска и идеална за спокойно „носене“. При това от мястото на водача BMW-то не прави впечатление на твърде широко. Това в комбинация с използването на редуциращи теглото материали като алуминий биха могли да дадат на R18 впечатляващо предимство. R18 не е замислен като мотоциклет за начинаещи „байкъри“ с ограничен бюджет – а напротив, за платежоспособни дами и господа, които във всекидневието разчитат на Серия 5 или Серия 7, а защо не и на X5/X7, но имат нужда от 2-колесна „играчка“ за приятни изживявания през уикенда.
