2016
Леле, колко бързо се чувстват тези едва 50 км/ч! Quadix Buggy се управлява като обикновен всъдеход с включващо се двойно задвижване и блокажи, но е много по-шумно и по-проветриво – човек има усещането, че е почти гол зад опционалните тънки врати. С късите си предавки тежащото само 770 кг бъги пъргаво се изстрелва напред, а при нашия тестови екземпляр динамиката е подплатена от акустика а ла ендуро благодарение на спортна ауспухова система.
Техниката идва от малкия китайски автомобил Chery QQ
По-леко от автомобил, но и по-стабилно от четириколка: китайският производител на превозни средства за свободното време Xingyue е успял да развие многостранната природа на бъгито. Донор на техниката му е малкият китайски модел Chery QQ, правен по лиценз наследник на Daewoo/Chevrolet Matiz. Chery е просто външно променен Matiz – но толкова близък до оригинала, че от GM започват съдебен процес за плагиатство срещу китайците. „Ние имаме клиент, който успя да постави на Quadix трансмисия от Matiz”, казва Йорг Браун, шеф на вносителя на Xingyue в Германия. Там екип от 12 души преработва всеки от продаваните в страната около 400 екземпляра. Предницата напомня на Jeep – но до момента дъщерната на Fiat компания толерира това.
Листата с опции за Quadix е учудващо дълга
Откакто за първи път се срещнахме с Quadix 800 преди три години, много неща се промениха: вече цилиндрите са четири вместо три, „конете” – 64 вместо 50, кокпитът е като на автомобил, аудиосистемата на Clarion за лодка издържа на водните атаки, дръжки за отваряне на вратите има и отвътре, както и LED-осветление, а вместо „тракторни” колела с груба шарка на протектора е поставена комбинация от алуминиеви джанти Borbet и All Terrain гуми на Yokohama. Задната предавка на 5-степенната скоростна кутия отново влиза трудно – поздрави от Matiz! Quadix може да бъде оборудван така, че да предлага комфорт почти като при автомобил – за целта обаче трябва да се „бръкнете” допълнително: 1360 лв. за парно, 500 лв. за отопление на седалките, хардтоп за 1000 лв., врати за 2000 лв., 66-литрово отделение за вещи… списъкът е дълъг.
Това бъги не е по-евтино Jimny – просто е по-атрактивно визуално и акустично. Почитателите на Quadix го купуват преди всичко заради способностите му офроуд (лебедката и блокажите на диференциалите са серийни) и възможността за регистрация като селскостопанска техника, с която в много страни са свързани редица предимства: по-ниски данъци, липса на прегледи, разрешение за движение в екозони и т.н.
С подходящите аксесоари бъгито става за всякакви задачи – от снегорин до машина за цепене на дърва. То впечатлява и с окачването си: по време на нашите тестове на мотополигона то често стигаше до границите на възможностите си, но не правеше впечатление на претоварено. За издръжливостта му се грижат „гресьорки” – които обаче изискват редовно обгрижване. Вносителят намира както клиенти, които работят с машината, така и такива, които я купуват за удоволствие. И в двата случая обаче получават автомобил, с който няма да останат незабелязани.
Технически данни | Quadix Buggy 1100 |
Двигател | 4-цил. бензинов, отзад надл. |
Работен обем | 1083 куб.см |
Мощност к.с. при об/мин | 47 кВт (64 к.с.) / 6000 |
Въртящ момент при об/мин | 90 Нм/ 3500–4000 |
Окачване | независимо на 4-те колела, с пружини |
Гуми | Yokohama Geol. AT 235/60 R 16 |
Трансмисия/задвижване | 5-степ. ръчна с понижаващи предавки/задно, 4х4 включващо се |
Разпределение на тежестта пр./з.ос | 0:100 – 50:50 |
Д/Ш/В | 3200/1660/1640 мми |
Междуосие | 2180 мм |
Клиренс | 230 мм |
Тегло/пол.товар | 770/180 кг |
Прикачен товар със/без спирачки | 700/400 кг |
Макс. скорост | 100 км/ч |
Tестов разход | 8,0 л/100 км |
Обем на резервоара | 22 л (опц. + 5- или. 20-литров втори) |
Офроуд оборудване | 100 %-блокажи пр./з., лебедка |
Цена (4×4) | 31 600 лв. |