Qiantu K50: летящият дракон


4
авг.
2019

Още едно невероятно творение на китайската автомобилна индустрия: класически спортен автомобил с два електрически мотора по 215 к.с. и общ въртящ момент от 680 Нм, 15,6-инчов интерактивен дисплей и самостоятелно табло, но не с аналогови, а с дигитални инструменти – вероятно заради електрификацията. Карбоновият спортист, чието име в превод означава „Полетът на дракона“, е с емблема на насекомо и има слънчеви панели на покрива.

Изглежда като спортен автомобил, но има своите особености: тежестта на батериите се усеща

На автомобилното изложение в Шанхай бе съобщено, че американската компания Mullen Technology от 2020 г. ще започне производството на Qiantu K50 в САЩ с капацитет от 2500 бройки годишно за цена между 125 и 150 хиляди щатски долара. Моделът бе показан и на последния автомобилен салон в Ню Йорк и предизвика сериозен интерес. Със своите общо 375 к.с. при градска надпревара след светване на зеления светофар моделът от Китай най-вероятно ще дръпне малко пред Tesla Model S, което за мнозина си е сериозно предимство. За достигане на 100 км/ч обаче все пак и на Дракона са нужни 4,6 сек, а максималната скорост е ограничена електронно на 200 км/ч. Благодарение на алуминиевата си рамка дългият почти пет метра спринтьор тежи под два тона. С този боди мас индекс производителят обещава пробег от 380 км.

Засега производството е ограничено до 1000 бройки: атлетът спира перфектно благодарение на Brembo

Вратите и заключването са електрически, назад почти нямате обзор, но камерите работят перфектно. Височината на модела е твърде голяма за традиционен спортен автомобил, но това води със себе си повече комфорт, особено ако пътниците са по-едрогабаритни. Заради големия размер гуми трябва да привикнете към управлението на волана, който е необичайно голям, но удобен. Леко странен е и скоростният лост, макар че за поколението, израснало с PlayStation, той по-скоро ще бъде истинско удоволствие.

Сбогом на аналоговите уреди: в духа на електрификацията тук информацията е само дигитална
Индивидуален прочит: голям волан, спортни седалки с интегрирани подглавници, скоростен лост от PlayStation

Технически данни
Макс. мощност 435/320 к.с. / кВт
Макс. въртящ момент 680 Нм
Батерия 78,84 кВтч
Ел. двигател 160/160 кВт (пр./задни колела)
Ел. пробег 380 км
Бързо зареждане 80% за 45 мин
Скоростна кутия 1
Задвижване 4х4
Спирачки дискови
Управление EPS
Обем на багажника 65 л
Д/Ш/В 4634/2069/1253 мм
Междуосие 2650 мм
Тегло 1960 кг
0-100 км/ч 4,6 сек
Макс. скорост 200 км/ч
Цена в Китай 173 992 лева (след държавна субсидия)

Още по темата

Card image cap
Peugeot RCZ R срещу Renault Megane RS: гръмотевичните „французи“

9
юни
2017

Две вълнуващи купета от Франция

Card image cap
С turbo up! на макадама

12
дек.
2016

Ангел Караньотов изпробва най-мощната модификация на най-малкия VW – и хареса пъргавината на „турбиния“ мъник

Card image cap

В последния брой:

Архив >

usedTag: