Новини » Q8 e-tron: върхът на сладоледа в eлектрическата SUV-гама на Audi

Q8 e-tron: върхът на сладоледа в eлектрическата SUV-гама на Audi

1411
2022

Audi Q8 e-tron – така се нарича фейслифтът на Audi e-tron – успешния електрически SUV на четирите ринга, от който до момента са продадени около 150 000 милиона бройки. Сега Q8 e-tron продължава успешната история на електрическия пионер, като предлага подобрен задвижващ тракт, оптимизирана аеродинамика, по-бързо зареждане, по-голяма батерия и увеличен съответно до 582 км (SUV) и 600 км (Sportback) пробег. Значителни промени преди всичко в предната част на модела придават на SUV-флагманa по-свежа визия.

Промяната в името се налага преди всичко, защото семейството на e-tron в последните години се разраства сериозно – с едноименната модификация на Q4, Q5 (само за Китай), а от 2026 г. – и с Q6. Ето защо „старият“ E-tron в бъдеще ще се казва Q8. „С означението Q8 Audi заявява недвусмислено, че Q8 E-tron е топмоделът сред електрическите SUV-ове и кросоувъри“, гласи цитат от официалното прессъбщение. И за да подкрепи това становище с реални факти, компанията въвежда многобройни подобрения по отношение на техниката за задвижване. Казано накратко, в бъдеще базовият модел Q8 50 E-Tron трябва да бъде на нивото на версиите 55. Най-достъпната модификация ще разчита на батерия с капацитет 89 кВтч (бруто 95 кВтч), а двете по-мощни изпълнения Q8 55 E-Tron и SQ8 E-Tron ще разчитат на 106 кВтч (бруто – 114 кВтч). Това е съществена стъпка напред в сравнение с преди (64/71 кВтч при E-Tron 50 и 86/95 кВтч при E-Tron 55). Освен това в бъдеще за батериите ще бъде „освободен“ по-голям процент от капацитета – докато в миналото клиентите можеха да разчитат на около 90 процента, вече тази стойност ще бъде вдигната на 93. А това също играе роля за увеличението на пробега.

Вариантите 55 ще могат да покриват до 600 км с едно зареждане (по WLTP) във варианта Sportback, а Q8 50 E-Tron – 491 км стандартно и 505 км като Sportback. Moщността също е увеличена – в Boost-режим Q8 50 Е-Tron вече ще генерира не 230, а 250 кВт, а максималният въртящ момент бива увеличен от 540 на 664 Нм. Освен това Q8 55 E-Tron и SQ8 E-Tron ще могат да бъдат зареждани на станции с мощност до 170 кВт, благодарение на което Audi обещава заряд от 10 до 80%, достатъчен за изминаването на 420 км, само за 31 минути. Серийното въздушно окачване е получило нови настройки, а кормилната рейка е с променено предавателно число за по-динамично управление. Сред модификациите по външния вид най-съществени са новата емблема с 2-измерни рингове, интегрирана в дълга лайстна, както и новата структура на предната решетка. От Audi са успели да намалят коефициента на аеродинамично съпротивление – от 0,27 (преди: 0,28) на Q8 E-Tron и от 0,24 (преди: 0,26) в Sportback.

Към момента Audi разполага с портфолио от осем електрифицирани модела. До 2026 техният брой ще надхвърля 20 – а след това гигантът с централа в Инголщат ще предлага на клиентите си само изцяло електрически автомобили, тъй като 2030 е годината, в която марката ще каже „сбогом“ на двигателя с вътрешно горене.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин