AUTO BILD България / Q8 e повече от Q7 купе!

Q8 e повече от Q7 купе!


5
юни
2018

Audi Q8 съчетава елегантността на луксозното купе с четири врати с практичната функционалност на голям SUV. Богато оборудван, със широкообхватна свързаност и достатъчно солиден за офроуд движение, моделът е сигурен партньор за бизнес и удоволствие. Audi Q8 ще бъде представен на европейските пазари през третото тримесечие на 2018 година.

Q8 e израз на динамика и престиж. С дължина от 4,99 метра, широчина от 2 метра и височина от 1,71 метра,  SUV-купето е по-широко, по-късо и по-ниско от своя събрат Q7. С междуосие от почти 3 метра, то предлага просторен интериор, който надхвърля този на конкурентите му по отношение на най-важните размери, включително дължина на интериора и пространство за главите. В задната част на разположение е система от три седалки, които могат да се изместват в надлъжна посока при желание.  При сгънати седалки, багажното отделение под електрозадвижвания заден капак достига 1755 литра.

С внушителната си решетка Singleframe в осмоъгълен дизайн, Audi Q8 е новото лице на семейството от Q модели. Солидният орнамент е поставен вертикално и заедно със спойлера, който е обточен към предната част и големите, ярко контурирани, отвори за въздух подчертава самоувереното излъчване на автомобила. Елегантната снижаваща се линия на покрива е с хармоничен завършек в прецизно наклонените задни колонки, плавно преливащи в извивките quattro, очертаващи от своя страна арките на калниците, в които се помещават до 22-цолови колела.

Предните LED-светлини, които са стандартно оборудване, могат да осветяват пътя и с HD Matrix LED технология, предлагана като опция. Както триизмерната графика на дневните светлини, така и задните светлини се отличават със своя дигитален характер. Светлинна лента свързва двете светлинни тела в задната част. Както и в оригиналния Audi quattro, черна повърхност подчертава тази лента. Притежателите на Q8 могат да използват приложението myAudi в своите смартфони за да активират различни светлинни функции и да им се наслаждават отвън.

 Audi е quattro и quattro е Audi – разбира се това се отнася и в частност до Q8, върховият SUV модел на марката. Чисто механичният централен диференциал пренася силите към предния и задния мост в пропорция от 40:60. Когато е необходимо, той разпределя въртящия момент с приоритет към моста с по-добро сцепление. Това, в съчетание с просвета, късите надвеси и контрола на спускането по наклон, означава, че Audi Q8 може спокойно да се движи и извън асфалтираните шосета. Окачването с адаптивни амортисьори е стандартно оборудване. Audi предлага адаптивно въздушно окачване с управление на характеристиките на амортисьорите като опция, с възможност за комфортна или спортна настройка. То настройва височината на каросерията в зависимост от пътната ситуация и предпочитанията на водача с промяна в диапазон от 90 милиметра.

Освен стандартното прогресивно кормилно управление, чието предавателно отношение става „по-директно“ със завъртането на волана, Audi предлага също и като опция управление на четирите колела. То извършва завъртане на задните колела под ъгъл от до 5 градуса – в обратна на предните посока при ниска скорост за подобряване на маневреността, и в същата посока като предните при висока скорост, за постигане на по-добра стабилност.

Всички системи за задвижване са изключително ефективни благодарение на новата микрохибридна технология (MHEV). Основната 48-волтова електрическа система включва два важни технологични модула: литиево-йонна батерия и задвижван от ремък стартер-генератор. По време на спиране системата може да регенерира до 12 кВт мощност и да я върне в акумулаторната батерия. Технологията MHEV позволява дълги фази на движение с „реене“ с изключен двигател и диапазон на изключване на старт-системата започващ от 22 км/ч.

Лесни за разбиране символи са част от дигиталната прецизност на Audi и високото ниво на интеграция на архитектурата и функциите. Централен елемент в системата MMI е тъчскрийнът. Със своята визия с черен панел, той почти се „разтваря“ в голямата черна повърхност на арматурното табло, когато е изключен. Всички елементи имат логична връзка помежду си, от плоската лента с въздушни отвори до широката конзола на централния панел, помещаваща лоста за режимите на автоматичната трансмисия tiptronic. В тъмнината опционалните контурни светлини очертават ярко изразените линии в дизайна на интериора и осигуряват осветяване отзад на триизмерните знаци quattro над жабката – пример за любовта към детайла от страна на Audi. Опции като контурните седалки с функции за масаж и вентилация, четиризоновата автоматична климатична система и пакетът за качество на въздуха допълнително подчертават елегантната околна среда (ще се предлага на по-късен етап).

Системата MMI с управление с докосване на новото Audi Q8 осигурява достъп до почти всяка функция с помощта на два големи екрана. Горният 10,1-инчов дисплей (в комбинация с MMI Navigation plus) се използва за контролиране на инфоразвлекателната и навигационната системa. Водачът използва 8,6-инчов дисплей под този за отоплението и вентилацията, с удобни функции и текстово въвеждане на команди, последното с удобно и ергономично разположена китка на лоста за предавките.

Управлението е интуитивно и просто: тактилно и акустично кликане потвърждава, че пръстът е активирал функцията. В допълнение към всичко това, естественият гласов контрол превръща Audi Q8 в интелигентен партньор за диалог. Водачите могат да изговарят думите свободно. Гласовият контрол може да интерпретира и разбере смисъла на изречението, като например „Гладен съм“ и да предложи ресторанти в близост.

Уредите за управление се показват на изцяло дигиталния виртуален кокпикт на Audi. Неговият дисплей с висока резолюция и размер от 12,3 инча може да превключва между различните екрани с помощта на мултифункционалния волан. Опционалната версия plus включва втора, изключително спортна визия. Head-up дисплеят прожектира важна информация на предното стъкло, включително детайлно водене по навигация в лентата.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >