Q8 със зареждане от контакта: ще изпрати ли дизела в пенсия? (ТЕСТ)


30
дек.
2020

Има едно нещо, което малко липсваше на Audi. Сега, когато доверието към дизелите дори в Германия спада все повече, търсенето на Plug-in хибриди расте. Дълго време този тип технология беше достъпна само при големите модели A8 и Q7. Сега и Q8 я получава – в две нива на мощност. AUTO BILD изпробва развиващото 462 к.с. Q8 60 TFSIe!

2,7 литра разход по норма

Задвижващата система, състояща се от трилитров V6 бензинов двигател и електрически мотор в трансмисията, е същата като при Porsche Cayenne E-Hybrid и VW Touareg eHybrid. Показателите на Q8 55 TFSIe и Q8 60 TFSIe – съответно 381 к.с./600 Нм и 462 к.с./700 Нм, разкриват в каква посока гледат хората от Инголщат. В дългосрочен план мощните plug-in хибриди трябва да накарат клиентите да забравят за дизеловите модели, което не се получава съвсем по отношение на динамиката на и разгръщането на мощността. За сметка на това електродвигателят с мощност 136 к.с. значително намалява разхода – поне на хартия. 60 TFSIe трябва да консумира само 2,7 литра на 100 километра. При потегляне режимът на задвижване винаги е изцяло електрически. Най-късно след 50 километра обаче двигателят с вътрешно горене ще трябва да бъде стартиран.

Кокпитът не се различава от този при конвенционалното Q8. Единствено багажникът предлага малко по-ограничен обем.

Теглото от 2,5 тона се усеща

Освен че изчиства съвестта ви по отношение на екологията, електрическият мотор съдейства и за по-добра тяга. Въпреки голямото тегло – над 2,5 тона, Q8 60 TFSIe спринтира от 0 до 100 км/ч за 5,4 секунди. Благодарение на енергийно ефективните гуми, скоростта е ограничена електронно до 240 км/ч. Q8 със зареждане от контакта може да се движи с до 135 км/ч в напълно електрически режим. Многото килограми няма да ви направят впечатление на магистралата – само по пътища с повече завои. Дори системата срещу наклоняване на каросерията, механичният централен диференциал и джантите с размер до 23 цола не могат да се преборят със законите на физиката. Увеличеното тегло в сравнение с версиите, използващи само двигател на вътрешно горене, се усеща. Въпреки това окачването и кормилното управление блестят с отлична координация и добра обратна връзка.

При зареждане на максималните 7,4 кВт батерията с капацитет 17,9 кВтч ще бъде пълна само за около 2,5 часа.

Обемът на багажника е намален с около 100 литра

По отношение интериора Audi Q8 60 TFSIe Quattro не се отличава от версиите с конвенционално задвижване и освежения Q7. На таблото и централната конзола доминират два големи 10,1- и 8,6-инчови тъчскрийна с висока разделителна способност, от които могат да се управляват функциите в автомобила и в някои случаи дори да бъдат свободно конфигурирани. Пространството в купето е щедро – определено има полза от дължината от 5,01 метра и от междуосието – 3 метра. В задната част удобно ще се разположат и високи възрастни пътници – ще ги притесняват единствено твърде късите подглавници. Версията Plug-in хибрид има багажник, който побира между 505 и 1625 литра – заради монтираната  в долната част батерия. Така пространството за товари е с около 100 литра по-малко, отколкото при дизеловата и бензиновата версия без електрическо подпомагане. За някои клиенти ще бъде важно, че и хибридната версия на Q8 ще може да тегли до 3,5 тона. Цените на Q8 60 TFSIe стартират от 185 000 лева, а на по-маломощната модификация 55 TFSIe – от 150 000 лв.

Като изключим надписите, 55 и 60 TFSIe отвън по нищо не се различават във версиите си като Plug-in хибриди.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >