Audi Q7 срещу S-клас: кой е цар на комфорта?

SUV, който вози толкова комфортно, както луксозна лимузина. Ще застраши ли новият Audi Q7 ранга на Mercedes S-клас?


29
ное.
2015

МАНФРЕД ДУБЕРТ знае какво означава лукс на четири колела. Като портиер на хотел „Атлантик“ в Хамбург той посреща всички луксозни возила на света – Rolls-Royce, Ferrari, наскоро един McLaren. В света на Дуберт Mercedes S-клас е символ на лукса на четири колела. Audi Q7, внушителният SUV, който по време на първия си тест за AUTO BILD возеше като луксозна лимузина, предлага комфорт на още по-високо ниво. Ние попитахме господин Дуберт, кой е истинският лукс? Пред бляскаво бялата фасада на хотела S 500 L като че ли блести още повече, тук то е във версията си с дълга база (с 13 см повече). От решетката в стил „аз задавам формата“ до скосената задница в стил „яхта“ – това е Mercedes, със своите страхотни имидж и излъчване. От Щутгарт никога не биха посмели да предложат този автомобил без звезда на предния капак (като например C-клас). От своя страна Audi впечатлява със своята внушителност. Могъща крепост, по-широка от Mercedes, разполагаща с важно психологическо предимство: от Q7 можете да гледате надолу към S-клас! Пасажерите седят със 17 см по-високо, а Манфред Дуберт ни обръща внимание и към друго важно предимство: през по-високите врати дамите слизат по-удобно и по-достойно.

Mercedes да вози комфортно дори и по лоши пътни

Благороднно работно място, два широкоекранни дисплея в S-клас

Благородно работно място, два широкоекранни дисплея. Луксът е на високо ниво и отпред, а отзад S-клас е ненадминат. Въздушното окачване кара настилки.

Луксът е на високо ниво и отпред, а отзад S-клас е ненадминат.

Както и по-неуязвимо от папараците. Отпред в Audi ще се чувствате още по-просторно в сравнение с впечатляващия S-клас. SUV-ът е по-широк с 4 см, ъгълът на сгъване на коленете е по-приятен, а разположеното по-назад задно стъкло създава усещане за по-просторен интериор. Q7 предлага толкова много място, че когато повикате децата си на задната седалка, ще чуете ехото. Огромно комби с достатъчно място за трети ред седалки или до 2075 литра багаж. Към момента по-новото Audi предлага по-голям брой асистенти (включително и асистент за завиване при насрещно движение), но Mercedes определено ще навакса със следващия фейслифт. По-учудващо е, че в кокпита SUV-ът играе ролята на по-техническия автомобил, докато S-клас се увлича по широкоекранните дисплеи: два дисплея се съединяват и дават голямо изображение, матовите превключватели изискват дърво вместо алуминий. Работното място отляво е благородно, тъй като в дългия Mercedes климатикът, интернетът, телефонът и телевизорът се управляват отзад вдясно. Докато Audi има просторна задна седалка, S-клас предлага лаундж. С целия лукс, който може да бъде опакован на площ два квадратни метра – от отделни кресла, които заемат и позиция за спане с безкрайно място за краката, до щори, затъмняващи и най-малките стъкла. Слушалки, сателитна телевизия, хладилни поставки, опори за краката – тук липсва единствено приспособление за автоматично обуване на обувките. Това, което владее Mercedes, трябва да бъде научено от Audi. На втория ред тези луксозни лайнери ги делят цели светове – в Audi собственикът ще настани тъщата, а в Mercedes отзад ще се разположи шефът. Липсва ви асистент за завиване? Глупости! В звездния автомобил той се нарича шофьор.

Кокпитът е с ивици от шевове, а внушителният лост на трансмисията казва: този SUV иска да е автомобил за каране – въпреки високата позиция на седене. Отзад има доста пространство, но почти няма луксозни екстри. Широката задна седалка за трима е повече пригодена за семейството, отколкото за шефа.

Кокпитът е с ивици от шевове, а внушителният лост на трансмисията казва: този SUV иска да е автомобил за каране – въпреки високата позиция на седене.

Отзад има доста пространство, но почти няма луксозни екстри. Широката задна седалка за трима е повече пригодена за семейството, отколкото за шефа.

Отзад има доста пространство, но почти няма луксозни екстри. Широката задна седалка за трима е повече пригодена за семейството, отколкото за шефа.

Достатъчно сме мерили и анализирали, време да е излезем на пътя, където Audi засега се задоволява с максимум 3-литров двигател: три мотора, една трансмисия, винаги 4х4 и като най-важна опция – завиващи задни колела, които позволяват диаметър на завиване от 11,5 метра.  Q7 се справя активно и фино със завоите. Имате типичното усещане за SUV – висока и леко нестабилна позиция на седене. Най-хубавата екстра е въздушното окачване, което поглъща много добре дългите неравности на пътя и балансира дори 20-цоловите колела. Това, което ни липсва, ни демонстрира S-клас: по-меко возене, непоклатима увереност и преди всичко превъзходно спокойствие. Mercedes е също толкова тих, колкото и Audi Q7 (72 децибела при 200 км/ч), но субективно погледнато в S 500 цари гробовна тишина. Да, каросерията на Audi е по-висока, а на Mercedes – по-ниска, и там ще пътувате по-спокойно при преминаване по лоши пътни настилки. Нима това не е истинският лукс? Да се наслаждаваш винаги на спокойствието? За това допринася и 12-цилиндровият агрегат, но S-клас скоро ще изгуби тази своя привилегия  – когато луксозният SUV Bentley Bentayga се доближи още повече до лимузините.

Извод

Audi Q7 се е превърнал в луксозен автомобил. По отношение на мястото, окачването и електрониката SUV-ът превъзхожда лимузината, като едва при истинския лукс Mercedes предлага повече: повече екстри, повече мощност и по-голям комфорт на возене – по-ниският автомобил естествено вози по-уютно. Тенденцията е ясна: всичко, което днес могат луксозните лимузини, ще ни дават скоро и SUV-овете.

С кой от двата ще пътувате по-спокойно? Както S-клас, така и Q7 са доста тихи

С кой от двата ще пътувате по-спокойно? Както S-клас, така и Q7 са доста тихи

Още по темата

Card image cap
Сравнителен тест на новия i30: Hyundai напълно уверено на върха

23
мар.
2017

Изцяло обновеният компактен автомобил от Корея изглежда много сполучлив. При първото сравнение беше плътно зад дизеловия Opel Astra. Сега го подложихме на истински сравнителен тест. Ще може ли i30 и с бензинов двигател? Естествено. И не само това

Card image cap
Citroen C-Elysee BlueHDi 100 BVM5: бюджетният шеврон

25
ян.
2018

Citroen C-Elysee предлага една идея повече от това, което сме свикнали да получаваме в класа на бюджетните модели

Card image cap
Изпробвахме новия Opel Insignia

26
окт.
2016

Следващият Opel Insignia е пораснал сериозно, ще предлага повече лукс и разчита на нов двигател. Разберете най-важното за модела

Card image cap

В последния брой:

Архив >