2020
ТЕЗИ ОТ AUTO BILD да не би да са се побъркали? Audi Q5 и готино? Да, за първи път след премиерата на първото поколение през 2008 г. SUV-ът от среден клас е не само средно хубав автомобил, а изглежда наистина вълнуващо. Преди всичко все още актуалното второ поколение бе толкова остаряло на тема дизайн, че при тези качества на автомобила приличаше почти на саботаж. Докато шеф-дизайнерът на Audi Марк Лихте не пое кормилото.
Второто поколение на Q5 за съжаление бе вече готово – нищо не можеше да се направи. Сега обаче с фейслифта Q5 най-после се превърна в Cool5. При това не бе необходимо кой знае колко много. Пропорциите така или иначе са добри – липсваха единствено вълнуващи детайли. Започваме с муцуната – сега радиаторната решетка е осмоъгълна – както при всички нови SUV-ове на Audi. Същевременно моделът е станал по-нисък и по-широк. Сега фаровете са разделени на две части – отгоре дневните LED светлини, а отдолу – (вече серийните) LED фарове. Малка извивка, голямо въздействие – фаровете вече изглеждат наполовина високи, колкото преди. Дизайнерите на Audi са успели с няколко движения да накарат задницата на Q5 да изглежда по-спортна. Задните светлини са свързани, а в броните има елементи, които карат Q5 да изглежда по-широко. Прибавяме и новите OLED задни светлини, чрез които клиентът за първи път може да избира различни светлинни подписи. Индивидуализиране в дигитално време: възможно е нощно време вашето Q5 да изглежда по-различно от това на съседа…
По отношение на размерите няма промяна (с изключение на уголемената благодарение на новите брони дължина с 19 милиметра). Предлаганото място все още е сред най-добрите в класа, а вместимостта на багажника е от 550 до 1550 литра. Освен външността хората от Audi са освежили вътрешното пространство на Q5 и задвижванията. Както и при A4, сега на разположение е третото поколение на модулната инфотейнмънт платформа MIB. Тоест тъчскрийн (серийно 10,1-инчов) вместо въртящ/натискащ се превключвател на централната конзола, 12,3-инчов монитор за дигиталните уреди, онлайн услуги и сателитни изображения на Google Maps с висока резолюция, Alexa на Amazon също присъства на борда с различни функции (можете да запаметите собствения си потребителски профил в облачното пространство).
Към двигателите. Принципно задвижванията са електрифицирани, 4-цилиндровите с 12-волтова бордова мрежа, а 6-цилиндровите – с 48-волтова. Дизеловите мотори са с двойно SCR почистване на отработените газове, което смъква нивото на азотни оксиди до това на бензиновите агрегати. Стартът през есента ще бъде даден от 4-цилиндровия дизелов мотор с 204 к.с., ще го последват версиите със 136 и 163 к.с., както и 6-цилиндровите версии, две бензинови и един Plug-in хибрид (с 50 километра електрически пробег). Липсва ви SQ5? Той също ще се появи, но заради коронавируса в Мексико (където се произвежда Q5) едва в края на 2021 г. Това вече не е cool.