2017
ПРИНЦИПНО НОВОТО Q5 е доста сдържано – или пък вие го различавате от пръв поглед от предшественика му? Дизайнерите обаче не се шегуват по отношение на решетката на радиатора. От Audi говорят за „пластично оформен Singleframe с масивна рамка“. Звучи много добре, нали? А BMW също го може – тук става дума за „характерно изпъкнал двоен бъбрек“. Също доста хубаво казано, но хайде да говорим сериозно: какво се крие зад бляскавите решетки на радиаторите, как ще се представи чисто новото Q5 срещу произвежданото от 2010 г. X3?
BMW всъщност се произвежда в Спартънбърг, Южна Каролина, САЩ, докато Audi се прави в Мексико. Мексико, това не беше ли…? Именно, беше – виж карето на стр. 34. Ние обаче се интересуваме повече от въпроса за качеството: могат ли мексиканците да изпълнят високите изисквания на Audi?

Хладен, изчистен, модерен – кокпитът на Audi. Дигитални уреди срещу доплащане, фиксиран монитор на навигационната система
Отговорът: да, отчасти. Мексиканското Q5 е прилично изработено и по принцип не се различава от автомобилите, правени в Инголщат. Впечатляващо за нов автомобил от нов завод. Въпреки това открихме някои дребни проблеми: отчасти неравномерни фуги, тракане в шофьорската врата, освен това някои от пластмасите бяха с нетипична за Audi изработка. А в двигателния отсек сякаш са забравили да покрият уреда за управление на двигателя. Поне така ни изглежда. Естествено не правим драми, но малко ни липсва абсолютната перфектност, на която сме свикнали при Audi.
Абстрахирайки се от това, Q5 се е получил точно такъв, какъвто трябва да бъде един модел на Audi. Шикозен, атрактивен, с изчистен и модерен дизайн. Кокпитът например е истинска наслада за окото, хладен и модерен. Хареса ни и разполагащият с 12,3-инчов дисплей виртуален кокпит (доплащащ се) с уредите с отлична графика. 8,3-инчовият дисплей на навигационната система (Navigation plus с MMI Touch) е разположен свободно и не се прибира в арматурното табло. Разбираемо е – щом Mercedes има успех с това решение, то и в Audi може да го опитат.

Q5 с издадените си калници и атлетичните странични линии. Покривът е леко скосен назад. Вместимостта на багажника е от 550 до 1550 литра

Дебел волан, леко обърната към водача централна конзола, товарният отсек е с вместимост от 550 до 1600 литра
В сравнение с финия и високотехнологичен кокпит на Q5 обзавеждането на вътрешното пространство на BMW все пак е леко поостаряло, макар и да изглежда доста прилично. Интелигентната iDrive система се управлява по-лесно и по-логично от MMI в Audi с малко сложните му менюта. Горе в карето можете да прочетете цялата информация относно мултимедийната система на Q5.
Възрастта на X3 личи и по предлаганото място, Q5 е по-просторен. Отпред например предлага по-голяма с 5 сантиметра широчина, докато височината му е с 3,5 сантиметра по-голяма от тази на BMW. Добре оформените спортни седалки с отлична странична опора са серийни при Audi Q5 Sport, а позицията на седене е доста добра.
В X3 ще седите спортно-стегнато в по-малките предни седалки, като тук позицията на седене също е на добро ниво. Отзад обаче нещата са различни. Тук задната седалка на BMW е неособено удобна и по-ниско разположена в сравнение с тази на Audi. Няма да се чувствате много уютно. Q5 разполага не само с повече място – например шест сантиметра по-голяма широчина, но и със значително по-удобна задна седалка с дълги повърхности за седене и с висока облегалка. Много удобно.