Q4 e-tron: новото електрическо Audi в компактния клас


14
апр.
2021

Днес дебютира новото Q4 e-tron – първото Audi, използващо платформата МЕВ, която позволява изцяло нова конфигурация на интериора. Tретото Audi изцяло на ток след e-tron и e-tron GT дава възможност да сменяте дизайна на фаровете (или по-точно – на техния светлинен подпис) и е най-достъпният модел от Инголщат с цени за Германия, стартиращи 41 900 евро (ок. 83 800 лв.). Най-атрактивният дизайнерски елемент отзад е светлинната ивица, която надгражда динамичните мигачи и изнася истински светлинен спектакъл. Въпреки че Q4 e-tron e c 9 см по-късо от Q5, то предлага повече място в купето – като пространството за краката при пътниците отзад е дори колкото в Q7! 2,76 м е дължината на междуосието. Обемът на багажника е от 520 до 1490 л. Клиентите ще могат да избират между 2 вида батерии – с капацитет 52 или 77 кВтч, а зареждането ще бъде с максимално до 125 кВт. Максималната автономия при топверсията ще бъде 520 км (по WLTP). Audi очаква 90% от спиранията в ежедневието на повечето потенциални купувачи да стават посредством рекуперация – като тя ще може да бъде регулирана на 3 степени от „перата“ на волана.

Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro

Паралелно със стандартното Q4 e-tron от Инголщат представя и купе версията на модела с добавката Sportback към името. Тя се характеризира със скосено задно стъкло, което бива визуално разделено от спойлер. В зависимост от версията, новият електромобил на Audi развива между 170 и 299 к.с., а ускорението от 0 до 100 км/ч отнема от 9 до 6,2 сек. С 10,2 м Q4 е-tron e Audi-то с най-малкия диаметър на завой. Подобно на VW ID.3, и Q4 e-tron разполага с барабанни спирачки отзад – защото дисковите биха корозирали заради рекуперативното спиране.

Благодарение на електрическото задвижване интериорът е по-просторен.

В интериора откриваме за първи път новите рингове на Audi, a oт Инголщат се гордеят със стойките за бутилки до 1,5 л. По-интересен обаче е Head-up дисплеят с обогатена реалност – благодарение на който ще виждате например указания за изхода от кръгово движение директно на пътя. Версиите Q4 35 e-tron и Q4 40 e-tron разчитат единствено на задно задвижване, докато топмодификацията Q4 50 e-tron е с quattro-система.

От 3 на 7 ще се увеличат моделите на Audi в близко бъдеще, разкриха от компанията.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин