Q3 става по-зрял

2509
2018

Сегашното поколение на Audi Q3 е на пазара от от седем години – време е за смяна. Новият SUV на Audi е по-спортен. AUTO BILD вече го тества!

AUTO BILD тества новото Audi Q3! В сравнение с неговия събрат Tiguan Q3 играе ролята на по-динамичния от двамата. По-ниската каросерия редуцира център на тежестта, а Audi-то се притиска по-близо до асфалта. Спортните седалки прилепват като втора кожа, а водачът седи с 4 см по-ниско. Воланът е по-вертикален, а прогресивното управление реагира по-директно в сравнение с това на VW, като на водача не му се налага да прави толкова усилия. А регулиращите се амортисьори (при VW екстрата се нарича DDC) на Audi са с по-стегната настройка. Резултатът: в тази спортна версия Q3 е новият атлет сред благородните SUV-ове. Респект, но серийното окачване със стоманени пружини също си върши работата много добре и струва с 2000 лв. по-малко…

Четирите моторизации за пазарния старт през ноември 2018 г. са ни познати от Tiguan: 1,5-литровият базов бензинов (от 67 000 лв. с предно задвижване и ръчни скорости) е тихо работещ мотор за разумни клиенти, като все пак е достатъчно пъргав и бърз със своите 150 к.с. Необходим ли ви е също толкова мощен, но по-скъп с 4000 лв. TDI? Този предпочитан дизелов агрегат, сега екологичен благодарение на SCR-катализатора си и отговарящ на норма 6d-temp, звучи по-шумно отпреди, но се представя убедително благодарение на максималния си въртящ момент от 340 Нм и бързото ускорение (9,3 секунди до темпо 100 км/ч). Според бордовия компютър по време на теста TDI двигателят харчеше 8 л на 100 км. Жалко, че за пазарния старт този TDI ще се предлага само в две версии: или с предно задвижване и с автоматична предавателна кутия с два съединителя, или като quattro с механична скоростна кутия за 76 000 лв. Предпочитаната комбинация от двойно задвижване и автоматична трансмисия ще се предлага по-късно с разполагащия със 190 к.с. TDI мотор за 85 000 лв.

 

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин