PV5: първия изцяло електрически ван на Kia (ВИДЕО)

2503
2025

Kia почти едновременно представя три различни нови модела: веднъж EV4, концепцията EV2 и последния PV5, обект на нашето внимание. Става дума за първия изцяло електрически ван на Kia.

Типично за Kia, предната решетка е оформена със загатната тигърска муцунка, дизайнерски похват, наричан Tiger Nose, клапата за зареждане е малко по-долу и в страни дневните светлини в стилистиката на звездна карта или Star Map. В случая за първи път разделени от основния фар, който е позициониран ето тук в престилката. Независимо от всичко това, говорим за лекотоварен автомобил, което означава, че тук практичността има абсолютен приоритет. Външната дължина е 4,70 м. Съотношението между ширина и височина е почти квадратно: 1,90 х 1,90 м. Наличен е също така по-къс вариант с дължина от 4,50 м, като междуосието остава непроменено, а единствено надвесите са по-къси. Дръжките на вратите са доста сериозно изразени и обемни – както отпред, така и отзад, с които много лесно получаваме достъп до купето на модела.

Първо се докосваме до пътническата версия, а е наличен също така товарен или карго вариант, който също ще ви покажем, но нека все пак разгледаме какво се случва тук: разполагаме с малък дисплей под формата на кокпит, мониторът на информационно-развлекателната система е доста по-голям, работи чудесно и функционира на базата на системата Android Open Source, което означава, че всеки потребител има възможност свободно да си конфигурира функциите, което за мен е супер. Воланът за мен също е много елегантен и най-вече удобен със своята специфична ръбеста визия.

Плъзгащата се врата за местата зад шофьора се отваря електрически, действително гениално решение, което не само улеснява качването. Тази модификация е предвидена за петима пътници, но като цяло PV5 е в състояние в пасажерската си версия да бъде конфигурирана с до седем места. В този случая тази пейка се измества назад, а на нейно място идват две допълнителни единични кресла. Предлагат се още други интелигентни разновидности при вътрешното оформление. Така например версията Crew, която е комбинация от пътническо и карго изпълнение, тя е с два реда седалки, като вторият може да бъде сгънат и да се изнесе напред, в зависимост колко пътници ще пътуват на борда. Зад седалките се намира стена, която позволява да се променя обема на товарния отсек. Също така фабрично Kia предлага специално изпълнение, предвидено за безопасно фиксиране на инвалидна количка. В този конкретен случай PV5 е оборудван странично със специална рампа за хора в инвалидна количка, по която ще могат директно да се качват и слизат от автомобила от страната на бордюра. Много по-симпатично решение, в сравнение с масово разпространените предложения, където количката се натоварва просто отзад като обикновен товар. Намирам го за изключително добро решение и е страхотно, че от Kia са се замислили върху този казус.

И така приятели, това тук е малко по-рустикалната версия на PV5. Ще рече, че това е карго версията на модела. Това, което веднага ми прави впечатление, е изключително ниско позиционираният товарен ръб. Той е на височина малко над 40 см, конкретно Kia казва, че са 44 см. Логично тук имаме непрекъснат и равен товарен под, като е помислено също така за подходящи механизми, чрез които безопасно да се фиксират товарите. Вътрешната ширина между калниците е около 80 см, като идеята тук е да може да бъде поставен на дължина дори цял европалет.

Цялото представяне на PV5 – в нашето видео:

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин