2017
Едва ли има човек, който би се изказал еднозначно за присъствието на PSA в Съединените щати. Марките в състава му са с различна репутация в САЩ: откакто Peugeot напусна американския пазар в началото на 90-те, американските клиенти най-вероятно са запознати единствено с Peugeot 205 GTI hatchback или Citroën DS, първият от които дори никога не е бил официално внасян в Щатите, а вторият е достатъчно странен, за да изпълни ролята на такси във филма „Завръщане в бъдещето II.“ Последните автомобили Peugeot, продавани отвъд океана, бяха стилните модел 505 със задно задвижване седан и комби, както и 405 с предно задвижване, отново предлагани в двете разновидности.
Що се отнася до Citroën, той напусна Щатите през 1974 г., оставяйки само няколко коли за дистрибуция чрез специализирани вносители. Третият бранд на PSA е DS, която може да бъде разглеждан като бутикова версия на Citroën – сходно на Lexus при Toyota. И разбира се, PSA е новият собственик на Opel, още един автомобилен бранд, отдавна забравен в САЩ. Но очевидно PSA Group иска отново да стъпи на пазара в Северна Америка. В глобалния бизнес план, наречен „Push to Pass“, съставен от PSA и изпълнителения директор Карлос Таварес, компанията се преосмисля като дружество с акцент върху мобилността, а не като познатия производител на събралите много въздишки и погледи автомобили с две врати и такива с изискани салони (които все още са такива, но не за американците). За да си прокара място в Щатите отново, проектът залага на нови услуги като car sharing например.
А сега от PSA са наели бившия изпълнителен директор на Nissan Лари Доминик, врял и кипял с опит от над 30 години в автомобилната индустрия на САЩ, на когото разчитат да поведе концерна в смелото начинание. Automotive News съобщава, че според Доминик десет години ще бъдат нужни, за да се случи планираното, но брандовото присъствие в САЩ не може да бъде пренебрегнато. „Това е пазар, в който като производител на пълна гама от автомобили сме длъжни да присъстваме… но това е 10-годишен проект. Търсим ефекта на плавния преход. Истината е, че Peugeot като марка напусна САЩ преди 26 години. Брандовете от PSA са се променили коренно за този период, както и тяхното позициониране. Какво се е случило, какво се е объркало и причините за напускането за мен сега са без значение“, казва Доминик.
Първите стъпки на проекта вече са били направени, като PSA и нвйният партньор TravelCar вече стартираха услуга за споделено пътуване, наречена Free2Move, на международното летище в Лос Анджелис. Планира се по-късно Free2Move да бъде лансирана и на още места. Друга подобна програма – BlueLA, управлява 100 споделени превозни средства и 200 станции за зареждане в Лос Анджелис, като за целта се използват машини, разработени от PSA в сътрудничество с производителя на батерии Bollore. По-ранна фаза на програмата BlueLA стартира в Индианаполис под името BlueIndy. „С намерението PSA да навлезе в Северна Америка, PSA Group прави важна стъпка напред в разгръщането на нашия проект за постепенно въвеждане в региона“, заяви Карлос Таварес. „Оттук нататък ние ще засилим нашата дейност за мобилност и развитието на услугата за споделено пътуване наред с другите начинания. Днес започваме с нашия партньор TravelCar“.