2016
ВЪВ VOLKSWAGEN вероятно биха искали за изтрият 2015 година от паметта си. Манипулацията на отработените газове разтърси производителя като никоя друга криза досега. Сервизната акция вече започна, но VW още дълги години ще трябва да се бори със загубата на доверие на клиентите. Все пак във Волфсбург не спазиха едно обещание: за относително много пари да доставят качествен автомобил с безупречни екологични показатели.
Сега е необходим символ на новото начало. И в играта влиза Toyota Prius. Защото точно този модел през 1997 година маркира новото начало за японците, от което сега се нуждае VW. На пръв поглед беше ясно, че при Prius всичко е различно. С този модел Toyota много бързо успява да повиши имиджа си по отношение на екологичността. И точно в тази посока работят новите шефове на VW.
Платформената стратегия позволява на новия шеф на марката Херберт Дийс и основния конструктор Франк Велш за кратко време да разработят такъв символ на новото начало. За разлика от електромобилите на базата на Up и Golf, както и от досегашните Plug-in хибриди Golf и Passat GTE, хибридният модел с вътрешно означение XL3 ще има своя собствена каросерия. Името не е случайно, множество дизайнерски елементи напомнят на екстремно аеродинамичния 1-литров автомобил XL1, от който бе произведена малка серия от 250 екземпляра. От досегашния електрически модел на VW XL3 ще заимства С-образните дневни светлини и сините декоративни елементи.
За разлика от струващия над 200 000 лева престижен проект XL1 техниката на новия хибриден модел ще е удивително семпла. И за да може разходите да са в рамките на поносимото, моделът няма да има много голям акумулатор. Също като Toyota Prius и VW XL3 ще има малък чисто електрически пробег. Задвижването е поверено на 1,4-литров турбобензинов двигател с изключване на цилиндрите и мощност 140 к.с. Той ще бъде комбиниран с електромотор с мощност около 35 к.с. Volkswagen се стреми към разход от около 3 литра на 100 километра – и базова цена около 60 000 лева. Така дизеловата криза може да доведе и до нещо добро: тя ще създаде първия Prius на VW.
Извод
Volkswagen спешно се нуждае от видим знак за едно ново начало. XL3 може да се превърне в точно това: икономичен и достъпен, с видимо модерен дизайн – и може да насочи марката по пътя към бъдещето. Както при Toyota преди близо 20 години.