2016
Prius постави началото на електрифицираната мобилност – икономичен, пъргав и удобен за всекидневието. Сега японският екомодел навършва 18 години – и вече не е толкова млад, но за сметка на това – по-зрял. Това веднага личи по дизайна на новия модел: визуално той напомня на Mirai (оборудван с горивна клетка), както и по много технически промени. На изложението в Ню Йорк японците освен базовата версия представят и модификация Plug-in Hybrid. Батерия с капацитет 8,8 кВтч позволява изминаване на 50 км изцяло на ток. До 135 км/ч Prius остава в изцяло електрически режим. Зареждането става на обикновен контакт и отнема 2,3 часа (138 минути). Хибридната система включва 1,8-литров бензинов агрегат, който при нужда поема задвижването и по данни на Toyota харчи едва 1,4 л на 100 км.
Prius е първата Toyota, изградена върху нова платформа, предназначена за всички бъдещи компактни модели. Тя се казва Toyota New Global Architecture (TNGA). Хибридната система е по-компактна и по-лека, КПД на бензиновия мотор е увеличено до близо 40 процента, а батериите имат по-добра енергийна плътност при идентично тегло и размери. По магистралата Prius ще се движи по-тихо, и, което е много по-важно – „тролейното” усещане при ускорение ще бъде отстранено.
Prius трябва да доставя удоволствие и да бъде по-икономичен – по норма разходът му е само 3,1 л на 100 км. Момент, удоволствие в Prius ли? Да, тъй като центърът на тежестта е свален с около 2,5 см, а новата задна ос с двойни носачи трябва да прави колата по-приятна за каране. Toyota обещава по-малко пластмаса и повече чар отвътре. В сравнение с третата генерация на модела най-новото му поколение е по-ниско – височината е намалена с 15 мм до 1475, но за сметка на това е по-дълго (+60 мм, общо 4540) и 15 мм по-широко (1760 мм).