Prius вече не е пенсионерски!

В четвъртата си генерация най-популярният хибрид в историята на автомобилостроенето e не само екологичен – но и подобаващо спортен и въодушевяващ

1008
2016

В автомобилната история Toyota Prius е крайъгълен камък: японският модел, който сложи ударно начало на „хибридизацията“ в автомобилния свят е значим почти колкото Ford Model T и „костенурката“ на Volkswagen – макар и (все още) да е далеч от техния брой реализации. Въпреки екологичната си природа „японецът“ често отнасяше много „закачки“ от почитателите на Muscle Cars например, за които бензиново-електрическата машина беше антипод на удоволствието от шофирането. Явно маркетинговите специалисти на Toyota са си взели поука от всичко това при разработката на най-новото поколение на модела – което е подобаващо спортно.

Багажникът на Prius е с обем 501 литра – благодарение на новото задно окачване и разположението на батерията под задната седалка.

Багажникът на Prius е с обем 501 литра – благодарение на новото задно окачване и разположението на батерията под задната седалка.

Подобреното пътно поведение на автомобила е резултат от използването на новата платформа TNGA с по-нисък център на тежестта, както и на новото задно окачване с двойни носачи. Благодарение на него и обемът на багажника заслужава адмирации – между футуристичните стопове се открива обем от 501 л! Усещането за „тролейно“ ускорение е елиминирано – Prius реагира много отзивчиво на командите с педала на газта. Голяма крачка напред е направена и по отношение на комфорта: при движение по магистрала хибридът вече не е неприлично шумен. Отзад мястото е достатъчно дори и за дългучи – единствено пространството за главите е леко ограничено. Дори със 140 км/ч бордовият компютър отчиташе разход от 6 литра на 100 км – прекрасно постижение! В градски условия консумацията рядко надхвърляше 5 л.

Футуристичният чар на модела се усеща и в кокпита: тук откриваме система за индукционно зареждане на смартфон и симпатичен малък селектор за трансмисията, който стърчи директно от таблото. Естествено, на големия монитор можете да се наслаждавате на анимацията за движение на енергийните потоци в хибридната система – но в определени моменти това разсейва водача прекомерно.

Чар от бъдещето: интериорът на Prius е изключително футуристичен, но и удобен.

Чар от бъдещето: интериорът на Prius е изключително футуристичен, но и удобен.

Извод

Ако искаш да бъдеш екологичен, вече не се налага да правиш сериозни компромиси по отношение на удоволствието от шофирането и комфорта. Новият Prius е всестранен талант, който смело се изправя срещу конкурентите си, които стават все повече на брой.

Teхнически данни

4-цил. бензинов двигател (72 кВт/98 к.с.) плюс електромотор (53 кВт/72 к.с.) Работен обем 1798 куб.см Системна мощност 90 кВт (122 к.с.) Макс. въртящ момент 142 Нм при 3600 об/мин Предно задвижване/безстепенна трансмисия Oбем на багажника 501 л Разход EU-Mix 3,3 л/100 км СО2 76 г/км Цена: от 53 750 лв.

 

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

История на автомобила в Царство България 1896 – 1946

Това е първата книга в нашата и световната историко-техническа литература, която представя подробен анализ на автомобилната еволюция в България през първата половина на ХХ век, базиран на автентични снимки и документи.

70лв