‘Primo’, 1983 Honda CB750, дело на българското ателие Thracian – Custom Bikes

0712
2018

Thracian – CustomBikes е ателие за мотори, чиято основна цел е създаването на машини без компромиси. Това означава, че всяка машина излязла от варненската работилница, е получила толкова внимание, колкото е необходимо. Без значение от времето, без значение от усилията. Че всеки компонент е педантично премислен и че нищо по мотоциклета не е направено така, че Миро и Пламен да кажат в последствие „Можеше и по-добре“.

Това е първият мотоциклет на Мирослав Вълков и Пламен Николов, под марката ThracianCustomBikes, откъдето идва и името на проекта ‘Primo’. Стартовата 1983 Honda CB750 е закупена от Германия в перфектно техническо състояние, след което е разглобена на съставните си части. „Буквално пръснахме мотора,“ казва Пламен. „Всичко беше наред, но искахме да се убедим в това, като междувременно направихме и основен ремонт на двигателя. Не че имаше нужда, но искахме да сме сигурни“. Всяка гайка, шайба, болт и уплътнение, което се е нуждаело от смяна е сменено, както и разбира се окабеляването.

Thracian Custom Bikes запазват вида на оригиналната рама, но модифицират задната спомагателна, като леко издължават мотоциклета. Вилката също е заводската, но с изцяло нови вътрешности, поръчани от Honda. TCB леко я спускат, като задните амортисьори също идват от Япония, а тройницитефрезоват от алуминиева сплав, по техен проект. Визията на горната корона е минималистична и специално съобразена да помести ‘motoscopemini’ дигиталния уред на Motogadget. На същата марка е и електрониката, ‘m.unitblue’ модулът, който позволява на собственика да пали машината, чрез мобилния си телефон. Мигачите също приличат на изделия на немската фирма, но не са. Те са дело на ThracianCustomBikes.

„Щеше да ни бъде по-лесно да ги купим, но решихме, да си ги направим сами,“ казва Пламен. „Това е и нашата идея. Не е толкова трудно да събереш мотор с части от интернет. Ние обаче искаме да произвеждаме възможно най-много компоненти сами“.

Именно това отличава ‘Primo’ от други подобни проекти.

Фарът е LED, а колелата и спирачната система сa с произход Aprilia. TCB изработват сами също изпускателната система от неръждаема стомана, както и корпуса на въздушния филтър. Акумулаторът скриват в кутия под седалката, като същата е съшита от висококачествена кожа. ThracianCustomBikes са направили и вариант в бордо, като бъдещият собственик ще получи и допълнителната седалка заедно с ‘Primo’.

Особено впечатляващо е решението за декориране на резервоара. Сам по себе си, той е стандартният на CB750, като ThracianCustomBikes са нанесли многократно надписа ‘Honda’, с холограмен ефект.

„Свалихме около 25 килограма, окачването е доста способно, така че ви уверявам, че машината се движи доста приятно. Карахме мотора около 100-тина километра, за да сме сигурни, че всичко работи както трябва. Проектът ни е отне над 600 часа работа.“ добавя Пламен.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин