Porsche Taycan GTS: билет за клуб 500

1304
2022

Представете си нещо за половин секунда. Само за да прочетете първото изречение, са ви необходими три пъти повече. Това, че новото Porsche Taycan GTS ускорява с 3 десети от секундата по-бързо от 4S, не успях да забележа по време на първия тест. Усетих обаче само това, че новият електромобил на хората от Цуфенхаузен се изстрелва вихрено напред дори и само да погалите педала на газта; спринтът до 100 се взема за 3,7 секунди, а ние вярваме, че е така.

Типично за GTS: черни декорации по праговете, вентилационните отвори и страничните огледала

Забелязва се също така, че създателите са усъвършенствали окачването и са настроили в посока спорт кормилното управление и спирачките. GTS е една идея по-динамичен, по-лек и изобщо не се усеща като 2,3-тонен автомобил. Все пак, ако някой даде 265 000 лв. за GTS (50 000 лв. повече от 4S), определено няма да се дължи на тези 598 к.с. (вместо 571), както и на същите 850 Нм максимален въртящ момент като при струващия 300 000 лв. Turbo или по-стегнатото окачване. Принципно купувачите са почитатели на съкращението GTS и неговите елементи. Черните вентилационни отвори, огледала и прагове, шикозните джанти, контрастните шевове по тапицериите от кожа и Race-Tex в интериора.

Taycan е с тясна и спортна кройка. Но позицията на седене е перфектна дори и за човек с ръст 2 метра

Три букви, които гордо красят задницата на модела и демонстрират по-големите финансови способности на притежателя в сравнение с този на 4S. Поне до следващия ъпдейт на серията GTS ще предлага някои безспорни предимства. Първо: това е единственият Taycan, който поне на хартия по WLTP притежава пробег от над 500 километра; нов софтуер, който дава възможност на задвижването да се носи в режим реене. И второ: това е единственият към момента модел, който се предлага като Cross Turismo и е също толкова практичен (над 1200 литра вместимост), но пък е с няколко сантиметра по-нисък и заема по-стабилна позиция на пътя; от Porsche обаче смятат да предлагат Sport Turismo с различни задвижвания.

И трето: само в GTS в момента се предлага панорамният покрив със системата Sunshine Control – с натискане на бутон стъклото става матово и не пропуска слънцето. Да, ако сега си помислихте, че тази екстра скоро ще се предлага и в други модели, то вероятно не бъркате…

GTS е първият Taycan във версия Sport Turismo – малко по-нисък от Cross Turismo

Двигател електродвигател (отпред и отзад) Мощност 440 кВт (598 к.с.) при Overboost Макс. въртящ момент 850 Нм Задвижване двойно/ 1-степ. тр. (отпред), 2-степ. тр. (отзад) Д/Ш/В 4963/1966-2144/1391 мм Тегло (празен) 2310 кг Багажник 84 л (отпред), 446–1212 л (отзад) 0–100 км/ч 3,7 сек
Макс. скорост 250 км/ч Разход 24,1–21 кВтч/100 км Емисии CO2 0 г/км Цена от 265 000 лв.

Над 1200 литра може да се поберат в багажника на Sport Turismo

ИЗВОД

GTS – както и всички варианти на Taycan – са близки до перфектното. Моделът лесно ще намери купувачи – той е малко по-спортен, с шикозна украса, високотехнологичен покрив и с най-големия към момента пробег (за марката). Какво му липсва? Типичната за електромобил просторност: тук е спортно тясно като в 911…

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин