2022
Представете си нещо за половин секунда. Само за да прочетете първото изречение, са ви необходими три пъти повече. Това, че новото Porsche Taycan GTS ускорява с 3 десети от секундата по-бързо от 4S, не успях да забележа по време на първия тест. Усетих обаче само това, че новият електромобил на хората от Цуфенхаузен се изстрелва вихрено напред дори и само да погалите педала на газта; спринтът до 100 се взема за 3,7 секунди, а ние вярваме, че е така.

Забелязва се също така, че създателите са усъвършенствали окачването и са настроили в посока спорт кормилното управление и спирачките. GTS е една идея по-динамичен, по-лек и изобщо не се усеща като 2,3-тонен автомобил. Все пак, ако някой даде 265 000 лв. за GTS (50 000 лв. повече от 4S), определено няма да се дължи на тези 598 к.с. (вместо 571), както и на същите 850 Нм максимален въртящ момент като при струващия 300 000 лв. Turbo или по-стегнатото окачване. Принципно купувачите са почитатели на съкращението GTS и неговите елементи. Черните вентилационни отвори, огледала и прагове, шикозните джанти, контрастните шевове по тапицериите от кожа и Race-Tex в интериора.

Три букви, които гордо красят задницата на модела и демонстрират по-големите финансови способности на притежателя в сравнение с този на 4S. Поне до следващия ъпдейт на серията GTS ще предлага някои безспорни предимства. Първо: това е единственият Taycan, който поне на хартия по WLTP притежава пробег от над 500 километра; нов софтуер, който дава възможност на задвижването да се носи в режим реене. И второ: това е единственият към момента модел, който се предлага като Cross Turismo и е също толкова практичен (над 1200 литра вместимост), но пък е с няколко сантиметра по-нисък и заема по-стабилна позиция на пътя; от Porsche обаче смятат да предлагат Sport Turismo с различни задвижвания.
И трето: само в GTS в момента се предлага панорамният покрив със системата Sunshine Control – с натискане на бутон стъклото става матово и не пропуска слънцето. Да, ако сега си помислихте, че тази екстра скоро ще се предлага и в други модели, то вероятно не бъркате…

Двигател електродвигател (отпред и отзад) Мощност 440 кВт (598 к.с.) при Overboost Макс. въртящ момент 850 Нм Задвижване двойно/ 1-степ. тр. (отпред), 2-степ. тр. (отзад) Д/Ш/В 4963/1966-2144/1391 мм Тегло (празен) 2310 кг Багажник 84 л (отпред), 446–1212 л (отзад) 0–100 км/ч 3,7 сек
Макс. скорост 250 км/ч Разход 24,1–21 кВтч/100 км Емисии CO2 0 г/км Цена от 265 000 лв.

ИЗВОД
GTS – както и всички варианти на Taycan – са близки до перфектното. Моделът лесно ще намери купувачи – той е малко по-спортен, с шикозна украса, високотехнологичен покрив и с най-големия към момента пробег (за марката). Какво му липсва? Типичната за електромобил просторност: тук е спортно тясно като в 911…