Porsche Taycan поставя рекорд на Нюрбургринг


28
авг.
2019

На Нюрбургринг-Нордшлайфе Porsche налага нови стандарти за изцяло електрическите спортни автомобили с четири врати. В резултат на което тестовият пилот Ларс Керн покори легендарната писта, известна като Зеления ад, за 7 минути и 42 секунди. Времето на обиколката е постигнато на 20,6-километровото трасе, което обичайно се използва за поставяне на рекорди. По време на опита Ларс Керн пилотира предсериен Taycan.

„Taycan е подходящ и за състезателни писти и го доказа убедително тук, на най-предизвикателната писта в света“, обяснява Керн. „Отново и отново се впечатлявам колко стабилно се държи изцяло електрическият спортен автомобил на високоскоростните отсечки като Кеселхен и колко неутрално ускорява на излизане от тесните отсечки като Аденауер Форст.“

Развойните инженери започнаха шофиране на Taycan по Нюрбургринг-Нордшлайфе в симулатор на ранен етап от процеса на разработване, така че да могат да тестват и оценяват представянето му на виртуална състезателна писта. При този процес една от основните цели беше управлението на електрическата енергия с термичен контрол, което представлява важен принос за постигнатото време на обиколката.

Taycan се справя и с двете – състезателна писта и обиколка за издръжливост: за 24 часа Porsche покри разстояние от точно 3 425 километра с прототип като част от тестване на високоскоростната писта Нардо (Италия). Това се равнява приблизително на разстоянието от Нардо до Тронхайм в Норвегия. При жарките температури на южноиталианската тестова писта скоростта беше между 195 и 215 км/ч. При максимални външни температури от 42 градуса по Целзий и температура на пистата до 54 градуса по Целзий, прототипът на Taycan доказа своите качества на дълги разстояния дори преди старта на серийното производство. Тестът завърши без прекъсвания, като прототипът просто трябваше да прави паузи за бързо зареждане и смяна на пилотите.

А в края на месец юли предсериен автомобил ускори от 0 до 200 км/ч не по-малко от 26 последователни пъти на самолетна писта. Средната стойност за постигнато ускорение от времевите измервания беше под 10 секунди. Разликата между най-бързото и най-бавното постигнато ускорение беше 0,8 секунди.

Още по темата

Card image cap
Това е Seat Tarraco

19
февр.
2018

След Arona и компактния Ateca сега на пазара предстои да излезе Seat Tarraco. Испанците показаха първи снимки, а AUTO BILD ще ви даде информация за модела

Card image cap

В последния брой:

Архив >