Porsche Panamera Turbo E-Hybrid: традицията среща иновацията

2907
2024

От гледна точка на външността, новата Panamera остава вярна на своята история на дизайна. Но под каросерията нещата са грандиозни – особено що се отнася до окачването. Това обещава безпрецедентни чувства и движения. Тествахме Turbo E-Hybrid с 680 к.с.!

През 2022 г. са продадени 34 142 автомобила Panamera. На пръв поглед не звучи като много, но е в сравнение със само с 6000 продажби в повече на 911. Въпреки това моделът с четири врати е истинска история на успеха на Porsche.

Когато Porsche пусна Panamera през 2009 г., много пуристи бяха обидени: седан с четири врати, далеч от корените на марката. Това, което едва ли някой от тях знаеше: идеята за автомобил с четири врати витае около Цуфенхаузен от преди две десетилетия. И е доста напреднала.

Проект 989 започва през 1988 г. Основно 928 с четири врати. Проектът е ръководен от бившия човек на Aston Martin д-р Улрих Бец засече. Но лимузината, която със сигурност щеше да свърши добра работа тогава, е трън в очите на Фердинанд Пийх. В крайна сметка той току-що се е сдобил с A8, произведено от Audi. Така че 989 е замразен, край на идеята.

21 години по-късно идва времето и първото поколение на Panamera, вътрешно наречено 970, е представено. Заменено от 971 през 2016 г., преди фейслифтът през 2020 г. да осигури глътка свеж въздух. Към днешна дата Panamera беше шефът на луксозните лимузини, бърз и пъргав като 911, с място за четирима и багажа им. Моделът след това дори е отчасти електрифиицран с Turbo S E-Hybrid със 700 к.с.

Новата Panamera с разполагащ с 680 к.с. Turbo E-Hybrid

Рекордите за най-бързи автомобили с четири врати също винаги са се поставят на Нордшлайфе. В един момент това приключи, Mercedes-AMG и BMW поеха юздите там. Така че освежаването бе необходимо отдавна. За фейслифт не можеше да става и дума, Porsche по принцип вдигат обновяват моделите си само веднъж, след това следва ново поколение, в нашия случай трето.

В началото започваме с базовите V6 битурбо варианти (353 к.с.) със задвижване на задните и четирите колела, както и с Turbo E-Hybrid с 680 к.с. Именно него тествахме първо на тест драйва в Испания.

Технология? Революционна! Не говорим за двигателя или хибридната система. Не, за окачването. Гениален удар, който можете да очаквате само от Porsche. Каква е сделката със супер окачването, наречено Active Ride, което в момента се предлага само за Turbo и струва допълнително 8086 евро. Електрически управляваните хидравлични помпи в активните амортисьори осигуряват необходимия обемен поток. В превод? Между каросерията и колелата се изграждат изключително прецизни сили, които противодействат на и компенсират силите върху пътя.

Електрически пробег? 91 километра

Още по-просто: при спиране, завиване и ускорение колата остава в хоризонтално положение, а при завиване се накланя навътре като скоростен влак. Магия? Звучи почти така, но функционира точно както го написахме. Двигател? Преработен V8 битурбо, със системна мощност от 680 к.с. и 930 Нм, включително нов електромотор (190 к.с.) в също новата трансмисия с два съединителя. Електрически пробег? 91 километра.

Насочваме се към пистата, първо в режим Sport Plus. Уау, нито следа от тези 2,3 тона, лимузината се управлява почти толкова прецизно, колкото 911, окачването кара Panamera да залепва за асфалта, както го познаваме – само че по-добре. Тягата между завоите е груба, трансмисията понякога не може да навакса, V8 звукът е по-присъстващ от преди, това е страхотно.

Още една обиколка в режим Active Ride. Невероятно! Автомобилът наистина се накланя в завоите, усещането е за влакче в увеселителен парк, при спиране задницата пада надолу, а при ускорение се качва. Функционира, не ви притеснява, усеща се правилно, страхотно преживяване. Повече в истинския тест скоро.

Технически данни и цена: Porsche Panamera Turbo E-Hybrid

ДВИГАТЕЛ V8, битурбо, отпр. надл. + електромотор

РАБОТЕН ОБЕМ 3996 cм3

СИСТЕМНА МОЩНОСТ 500 кВт. (680 к.с.) при 5500–6800 об/мин

СИСТЕМЕН МАКСИМАЛЕН ВЪРТЯЩ МОМЕНТ 930 Нм при 1600–4900 об/мин

ЗАДВИЖВАНЕ двойно, 8-степ. авт. трансмисия

Д/Ш/В 5054/1937–2165*/1421 мм

СОБСТВЕНО ТЕГЛО 2360 кг (DIN)

0–100/200 КМ/Ч 3,2/11,3 сек

МАКСИМАЛНА СКОРОСТ 315 км/ч

РАЗХОД 1,2 л А 98 Н+ 27 кВтч./100 км

CO2 26 г/км

ЦЕНА 192 500

Извод

Гидо Науман

По отношение на външния вид е само фейслифт, но по отношение на техниката е истинска ескалация. Новата Panamera отново задава мащабите, особено при окачването. Сензационно преживяване, много удоволствие от шофирането плюс комфорт.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин