Porsche Panamera 4S Sport Turismo: с кой размер каска е бебето?


29
ян.
2021

Левият крак е на спирачката, десният – на газта – 2000, 3000, 4000, 5000 оборота… 440 конски сили и 550 Нм всеки момент ще бъдат „отприщени“ и това 2-тонно комби с Launch Control ще ме изпрати на седмото небе за 4,1 сек! Но не и с бебето на задната седалка… Не, сега не е моментът за изстрелване – при последния опит от ускорението самият аз усетих болка в главата! Без майтап! Porsche Panamera 4S Sport Turismo е зверски и дори страховито бързо – не се подлъгвайте по формата на каросерията в стил Shooting Brake. Тази красавица, която един ден вероятно ще бъде скъпа класика, за която колекционерите ще наддават, всъщност е безкомпромисен спортен автомобил – въпреки високото си тегло. ОК, признаваме – не е като 911 най-малкото защото нито двигателят е разположен отзад, нито е боксер – а V6 (битурбо). Но това действително е комби, с което съвсем спокойно можете да излезете да се забавлявате на Нюрбургринг!

Въздушното окачване променя отчетливо реакциите си при различните режими на шофиране.
На големия дисплей в кокпита виждате как се променят настройките на автомобила в различните режими на шофиране.

За това подсказват опционалните керамични спирачки на тестовия автомобил на стойност над 17 000 лева! Да, те определено няма да ви предадат дори след n-тата обиколка на някоя писта. Но преди да стигнем до нея ни прави впечатление друго – въпреки пълния на ¾ резервоар бордовият компютър на Panamera отчита оставащ пробег над 700 км. Момент, нали Porche спря дизелите? Да, но не и големите резервоари – семейният суперавтомобил разполага с 90-литров (доплащане – 238 лв.). А по отношение на разхода трябва да се подготвите за около 12 л/100 км в смесен цикъл. Надали това ще тревожи повечето клиенти – все пак стартовата цена на изпробваната от нас модификация е скромните 245 777 лева. Антипод на всички SUV-модели, Panamera Sport Turismo поставя водача максимално ниско – а честно казано, в комбинация с дебелите А-колони това влошава значително видимостта – особено при завой към пешеходна пътека непосредствено след кръстовище трябва да бъдете изключително внимателни.

В кокпита се чувствате като в спортно купе – нищо, че зад вас има голям багажник и още две седалки.
Дори и да се наложи да закрепите детско кошче отзад на индивидуалните спортни седалки, няма да има проблеми – тъчскрийнът е изнесен напред.

И като стана дума за безопасността, нека обърнем внимание и на практичността. В багажника се побират от 520 до 1390 литра, задната облегалка се сгъва на три части (в съотношение 40/20/40), а товарният ръб е с височина 64 сантиметра. Момент, говорим за Porsche! Moля, не идвайте да ни мерите температурата! Всичко е внимателно премислено и изчислено – Sport Turismo изглежда страхотно. Дължината му е 5 метра, широчината – 1,94 метра, а височината – 1,43 метра. Така Shooting Break-ът изглежда внушително и хармонично, а на борда е много благородно и луксозно.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин