2025
Новата Panamera залага на повече хибридна техника от когато и да било – и с нея можете да се забавлявате истински, за което допринася и активното окачване. Изпробвахме 4S E-Hybrid!
Въздушно окачване, Plug-in хибридно задвижване, система срещу наклоняване на каросерията, завиващи задни колела и хидравлика. Всичко това звучи като доста „тежко“ оборудване, но не в смисъл на чистата маса, а по-скоро на сложно, комплексно и дори – свръхтехнологично.
При това цялото нещо идва от Porsche. Не трябваше ли хората от Цуфенхаузен, известни със спортните си машини, да залагат на пуристки технологии и на малко метал?
Да, но не и при елегантната и луксозна Panamera, която е автомобил мечта за дълъг път. Именно на нея очакваният технологичен Overkill пасва идеално – както се убедихме в първия тест на новия 4S E-Hybrid.

Но да караме по ред: като нов Plug-in хибриден модел, изисканият „лайнер“ се характеризира и с електрически технологии на високо ниво. Зарежда се значително по-бързо от своя предшественик (с 11 кВт на променлив ток – AC). Благодарение на по-голяма батерия с капацитет 25,9 кВтч (бруто), усъвършенстван електромотор, по-мощна рекуперация и нова стратегия за управление генерирането на електричество в движение, 4S може да измине до 88 километра изцяло на ток.
Porsche Panamera със системна мощност 544 к.с.
В комбинация с 2,9-литров V6 битурбо бензинов двигател, този силов тракт осигурява впечатляващи динамични показатели и много нисък разход на гориво: измерихме „пилешка“ консумация от едва 5,5 литра (плюс 10,9 кВтч електроенергия) – сензационен резултат за системна мощност 544 к.с. Тягата (максимален въртящ момент 750 Нм) помага на 4S да постигне максимална скорост от 290 км/ч и да покрие спринта 0-100 км/ч за 3,5 секунди (според нашите измервания).
Teхнически данни
Модел | Porsche Panamera 4S E-Hybrid |
Работен обем | 2894 куб. см |
Системна мощност – кВт (к.с.) при об/мин | 400 (544) /6400 |
Системен въртящ момент – Нм при об/мин | 750 |
Трансмисия | 8-степ. автоматична |
Задвижване | двойно |
Размери Д/Ш/В | 5052/2165/1423 мм |
Обем на резервоара/багажник | 80/430-1264 л |
Разход • CO2-емисии | 1,1 л А95 Н/100 км • 24 г/км |
Норма вредни емисии | Euro 6d |
Базова цена | 276.400 лева |
Цена на тестовия автомобил | 326.388 лева |
Така изглежда „академичната“ страна на нещата. Ако трябва да го изразим според изпитаните емоции, ще го кажем така: едва ли има начин да ускорявате по-добре, по-уверено и по-безопасно. Тиха като призрак, Panamera потегля от бордюра, движена от електричество, след това ускорява мощно, задейства незабележимо двигателя с вътрешно горене и в крайна сметка без усилие достига желаната скорост.
Porsche реагира впечатляващо и на командите с педала на газта, докато се движи с постоянно темпо. Електромоторът със 190 к.с. умело компенсира времето за „развъртане“ на турбините – така че винаги можете да разчитате на висока мощност. Нека го кажем така: едва ли в момента на пазара има друг автомобил, който щурмува хоризонта по по-спокоен начин.

Много забавно е да карате тежащото 2,3 тона Porsche както из градския трафик, така и по междуградските пътища – защото моделът е с изключително пъргаво пътно поведение. Автоматичната скоростна кутия подбира по перфектен начин правилните предавки, а 6-цилиндровият двигател, подпомаган от Monoscroll-турбокомпресори, работи фино, с висока доза финес и в същото време – с необходимата агресия. Заключението ни на този етап е, че автомобилът разполага с отлична задвижваща система, която използва умело електрическата тяга.
Активното окачване работи впечатляващо
И сега да се концентрираме върху основния акцент: впечатляващото активно окачване с еднокамерни въздушни възглавници и хидравлични елементи. Тази система може да бъде определена като швейцарското ножче сред окачванията.
Работещата под напрежение 400 волта система може да регулира наклона на каросерията, височината на автомобила, да „филтрира“ неравностите и да комбинира по уникален начин спортното усещане при шофиране и стабилността с комфортната като при летящо килимче возия.
При спиране, когато се намесва електрическото сервоподпомагане, а намаляването на скоростта посредством рекуперация и чрез конвенционалните спирачки се усеща по един и същи начин, задната част се спуска леко, докато при ускорение предната малко се „гмурка“, а в завои вътрешната за „кривата“ част на автомобила едва доловимо се спуска (като при мотоциклет). Всичко това може да се активира през менюто, като първия път ще ви подейства дразнещо, на втория път ще ви стане забавно, а и най-късно на третия ще ви е пристрастило.

В същото време системата може да осигури на Porsche-то изключителна стабилност при динамично шофиране, като прави автомобила невероятно пъргав и стабилен. В комбинация с впечатляваща устойчивост на усукване, технологията поддържа каросерията на Panamera абсолютно хоризонтална, като помага за поддържане на желаната траектория. Освен това каросерията се повдига и спуска при паркиране, за да улесни максимално влизането и излизането от автомобила.
Тази форма на „любезност“ също пасва идеално на Panamera. Фейслифтът донесе още повече лукс и повече асистиращи системи на автомобила. В бъдеще собствениците на луксозното Porsche ще могат да разчитат на Remote ParkAssist (дистанционно паркиране чрез смартфон), InnoDrive, включваща активно насочване в лентата (което поддържа автомобила „автономно“ в центъра на лентата). Пътникът може да осъществява контрол на определен функция от своя дисплей (чрез тъчконтрол). Това е страхотно – защото дава възможност не само на шофьора да се възползва от „свръхдозата“ усъвършенствани технологии на Panamera 4S E-Hybrid.
Извод
Новата хибридна Panamera предлага страхотно усещане при шофиране, възможност за поддържане на висока скорост и топ комфорт. Този модел комбинира всички достойнства на Porsche с някои черти, характерни за Mercedes!