Porsche GT2 RS с боя за 165 хиляди лева

2310
2023

Понякога само боята може струва повече от нов SUV: изключително специално Porsche 911 GT2 RS беше продадено в САЩ. Естествено, само по себе си всяко 911 GT2 RS е специално, но този екземпляр е наистина уникален – и невероятно скъп!

Представеното през 2017 г. GT2 RS от серията 991 и до ден-днешен остава най-мощната и най-бърза 911-ка в историята. Нейният 3,8-литров шестцилиндров боксер в основата си е същият като при 991.2 Turbo и Turbo S, но вместо 580 к.с. (607 в Turbo S Exclusive Series), тук той генерира впечатляващите 700 к.с. и 750 Нм, постигнати с широкообхватни модификации.

Върховият модел ускорява от 0 до 100 км/ч за 2,8 секунди и постига 200 км/ч за 8,3 секунди. Въпреки че Porsche не отдава голямо значение на максималната скорост, GT2 RS е всичко друго, но не и бавен със своите 340 км/ч. Същият модел дори държеше рекорда на Нюрбургринг с време за обиколка от 6:47,3 минути.

В зависимост от светлината, боята Chromaflair променя цвета си – т.е. предлага ефекта „хамелеон“

Естествено, тази върхова динамика има и своята висока цена: базово GT2 RS струваше около 570.000 лв. – и беше не само едно от най-бързите, но и едно от най-скъпите 911 в историята.

911 GT2 RS поскъпва

Въпреки – или може би поради – високата цена, инвестицията в модела всъщност се оказва доста рентабилна. Шест години след пускането си на пазара най-евтиният употребяван екземпляр от 991 GT2 RS се предлага в Германия за 778.000 лв. Загуба на стойност ли? Не – точно обратното!

Представеният тук златист екземпляр от САЩ е значително по-скъп, като това се дължи основно на боята. Преди няколко години Porsche Exclusive Manufaktur представи специалното лаково покритие Chromaflair, боя тип „хамелеон“, която се полага по изключително сложна технология.

Какво прави боята Chromaflair толкова скъпа?

Причината: Chromaflair-пигментите в горния слой са с дебелина само един микрометър, т.е. те са много по-тънки от човешки косъм. Такава дебелина на слоя може да бъде постигната само със специални материали, поради което всеки автомобил, поръчан с боя Chromaflair, се боядисва ръчно.

Със специалното лаковото покритие се правят максимум пет автомобила на година, а ефектната боя може да бъде поръчана само за Porsche 911 – при 718, Macan и компания няма да имате достъп до нея в конфигуратора. Но това е разбираемо, тъй като само боята би струвала повече от базов Macan например.

С пакета Weissach GT2 RS е по-леко с около 30 килограма.

Боята Chromaflair излиза цели 82 646 евро (ок. 165.000 лева), но цената може да варира в зависимост от цвета („Shiftingcarbon“, „Pythongreen“, „Urbanbamboo“, „Magicmagenta“ или „Explosivegold“).

Този GT2 RS е уникат

Въпросното 911 GT2 RS е решено в цвят „Explosive Gold“ – и било единственият GT2 RS в този нюанс в света. Уникатът е продаден от американските специалисти по Porsche-та Porsche Graham Rahal Performance. Автомобилът е само на 3942 километра (2450 мили), т.е. през последните години почти не е каран.

Освен ултраскъпата боя, оборудването включва и пакета Weissach на цена близо 60.000 лева, черни магнезиеви джанти и черни спирачни апарати с надписи Porsche. Джантите са обути с гуми Pirelli P Zero Trofeo R – полусликов, каквито не се предлагаше за GT2 RS от завода.

Комбинация от алкантара, кожа и карбон: в сравнение с екстериора, интериорът е по-скоро семпъл.

В сравнение с невероятно атрактивния екстериор, интериорът е по-скоро семпъл. Първият собственик се отказва от червения интериорен пакет и избира версията с черна кожа/алкантара. Единственото нещо, което прави впечатление, са контрастните шевове. Това GT2 RS се продава заедно с книга, която документира историята на създаването на конкретния автомобил.

Chromaflair Porsche – продадено за малко над 1,1 млн. лева!

И накрая стигаме до цената: като нова машината е струва над 800 000 лева със специалната боя и пакета Weissach. GT2 RS не е загубил от стойността си, а точно обраното – уникалният екземпляр е продаден за 599 995 щатски долара (oк. 1,1 милион лева), като престоява на паркинга на дилърството само няколко дни!

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин