Porsche Cayenne Turbo S с победа срещу Х6 М

2004
2017

Този Cayenne Turbo S все пак е свикнал с успехите. Освен високопарната му поза моделът естествено е и расов звяр! От създаването на нашата ранглиста на „Заксенринг“ Cayenne винаги е в челото в раздела за SUV-ове, отбивайки успешно атаките на конкурентите. Поне до последния ден на рекордите. Тъй като тогава се появи M GmbH – и със своето X6 M постигна време 1:38,47 минути. И за да бъдем честни, ще кажем: въпреки ентусиазма си от Porsche не бяха сигурни дали ще успеят да подобрят това време. И действително в началото не изглеждаше така. Фирменият пилот Ларс Керн пилотираше Cayenne постоянно около 1:39 минути; изпробвайки както мек, така и твърд подход, но все пак не успяваше да падне под 1:38. Напрежението нарастваше – особено преди последния опит на Cayenne. Проверка на данните, анализ на лаптопа, почесване по главите. Последва една от тези 110-процентови обиколки, които завършват с може би един от най-спортните рекорди на годината – заслужено извоюван!

Технически данни: V8 битурбо, 4806 см³, 570 к.с., 800 Нм, 2235 кг, 0-200 км/ч  за 14,3 сек, 284 км/ч максимална скорост, 337 676 лева

Макар и на възраст – все още във форма: Cayenne и Michelin Latitude Sport са на пазара от 6 години

Ден на рекордите на пистата: заедно с 15 производители и тунинг фирми излязохме на „Заксенринг“ 2016! ВРЕМЕНАТА на лов за рекорди! Идеята изглеждаше проста и лесно осъществима: събираме колкото е възможно повече автомобили с разрешително за движение по нормални пътища на писта и даваме възможност на тунинг фирмите и производителите да участват със своите коли, карани от пилоти професионалисти. Целта: възможно най-много рекорди на пистата в различни категории – най-бърз „американец“, най-бърз ван, най-бърз Mercedes, най-бърз сред всички. Денят на рекордите, който се състоя през 2015 г. на пистата „Заксенринг“, бе голям успех: 21 автомобила поставиха 12 рекорда. Първоначално не бяхме сигурни дали такова мегасъбитие може да бъде повторено година покъсно. Решението обаче дойде лесно: някои искаха реванш, други бяха започнали да правят автомобили за рекорди. Когато от Mercedes AMG заявиха участие с три, а от Porsche – с два автомобила, проектът стартира. Последваха ги и други производители. Тунинг фирмите също не чакаха покана – единствено победителят от 2015 г. Tikt, специалист на тема Corvette, не успя да довърши колата си навреме. Въпреки това за нас бе късно да се откажем – новото събитие трябваше да стартира. И ние го направихме.

30-минутната пауза може да бъде безкрайно дълга –
най-вече заради факта, че рекордът падна
в последната секунда

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин